Edge är ett varumärke under kinetic!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är detta något att ha?
Collapse
X
-
Grymt bra tips ju, stort tack till er, både Göran och Marko!
Faktiskt aldrig ens tänkt tanken att man kan förlänga den grova delen längst in, hehe... man lär sig något nytt var dag!
Kommer bli galet spännande det här, så fort isen släpper och man kan bege sig ut å lära sig riktigt flugfiske. Shit va vintern känns lång nu... Kommer garanterat återkomma med hundra nya dumma frågor så fort jag börjat testkasta, men härligt att veta att det alltid finns hjälpsamma och duktiga grabbar (eh, och flickor kanske också) här inne
Nu ska jag inte skräpa ner tråden mer (ber om ursäkt, Gonzo79), den handlade ju trots allt om ett helt annat flugspö
Tack igen!Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin
Kommentera
-
Citat: Faktiskt aldrig ens tänkt tanken att man kan förlänga den grova delen längst in, hehe... man lär sig något nytt var dag!#
Om man förlänger spetsen? Då förlorar man kraft genom flug linan och ut i tafsen. Det är det som är abret med att förlänga de tunna delarna.
Ja, nu får almenackan gärna rulla på i en farlig fart! Flugorna till nästa säsong är bundna, flug linorna är servade och jag har akut flugfiske klåda!
Tur att You Tube finns!
Senast ändrad av Jock Scott; 2013-01-18, 21:18.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Kommentera