Tycker ni att AirFlo-linor är bra? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tycker ni att AirFlo-linor är bra?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tycker ni att AirFlo-linor är bra?

Är det någon som vet om AirFlo linor är bra?

Tänkte köpa en sjunklina och en intermedietlina. Såg att dom hade en bra deal här

Tack för svar

Patrik

Airflo, är Englands största tillverkare av flug linor. Jag äger sedan 3 år tillbaka en Sixth Sence, fast intermediate. Och har bara gott att säga om den. Alla Airflo's linor har en mycket stum kärna. Bara 10 % elasticitet längs hela linan. Vilket gör att du slipper en hel del av "gummisnodd effekten" när du gör mothugg på lång lina.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-19, 18:52.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Är det linor för HÖ fisket?

Kommentera

40 plus är aptunga! Lätt 2 klasser över!

Ska dock skjuta likt den var besatt av demoner.

Har man bara spö till det, vill säga klass 7 och uppåt så har du en galen långkastar lina. En 7:a med lite tryck i kan ta en 6:a. Annars e man rökt på 40 plus.

Kommentera

Patsi? Funkar bra till HÖ. Och de flesta andra firrrar med när man vill komma ned litet under ytan? Fast intermediaten är litet långsammare att sjunka än en normal sjunk lina, Den vanliga ( slow intermediate ) är ju en svävar lina, som sjunker mycket sakta.

Du slipper ju med dessa intermediate linor det evinnerliga guppandet på vågorna som med en flyt lina. Intermediate linor, har ju en tunnare skjut lina som skär vinden bättre än en flyt lina också.

Med Sixth sence, bör du välja samma klass som spöt. OM det inte är en väldigt styv eller underklassad pinne du har?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-19, 22:05.

Kommentera

Jag har en Guideline exp4 #7.

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
              40 plus är aptunga! Lätt 2 klasser över!

Ska dock skjuta likt den var besatt av demoner.

Har man bara spö till det, vill säga klass 7 och uppåt så har du en galen långkastar lina. En 7:a med lite tryck i kan ta en 6:a. Annars e man rökt på 40 plus.
              Man har ju bara klumpen utanför toppen, när man kastar denna lina. Tyngden behövs för att ladda spöt ordentligt. Med ett modernt klassat spö, ska man nog inte gå ner en klass. Är man ovan känns såna här linor "aptunga"

Kommentera

Ursprungligen postat av Patsi Visa inlägg
                Jag har en Guideline exp4 #7.
                Ta modell # 7/8 då.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                  Man har ju bara klumpen utanför toppen, när man kastar denna lina. Tyngden behövs för att ladda spöt ordentligt. Med ett modernt klassat spö, ska man nog inte gå ner en klass. Är man ovan känns såna här linor "aptunga"
                  Så du menar att en modern sexa ska svälja en klump på 10,5 meter med en vikt av 17 gram??

Mitt "omoderna" GL act4 klass 6 som har funnits i ca 3 år vill ha en kastvikt på 13-15gram över det så orkar det inte trycka på.

Kom inte o snacka att de inte är rysligt underklassade.

En 5:a i forty plus har en klumpvikt på 15.8 gram.

En guideline coastal 5:a väger klumpen in på 13 gram. Då räknas coastal som en tung lina redan!!!

Vilken del av tung är det som inte filtreras rätt i kontoret?

Ja jag blev ilsken nu!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Patsi Visa inlägg
                    Är det någon som vet om AirFlo linor är bra?

Tänkte köpa en sjunklina och en intermedietlina. Såg att dom hade en bra deal här

Tack för svar

Patrik
                    Jag har en airflo ridge #5, det en bra lina. Det ända nackdel är(enligt mig) det att skjut delen är inte tillräckligt tunn för att vara en 5man lina, men det är en smak sak åxå.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    536 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    572 visningar
                    0 gillar