Klass på flugspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klass på flugspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Klass på flugspö?

Hej

Har funderat länge nu på att köpa ett flugfiskeset. Har hittat ett set Guideline EXP 4 med coastal lina till & reelmaster LA rulle, som jag tycker verkar bra för 1900:-. Eller vet ni något annat bra sett i samma prisklass?
    Kommer fiska bara Havsöring på västkusten och undrar vilken klass jag skall välja, klass 6 eller 7?

Tack på förhand.

Tjena!

Klass 7 är idealet för kust fisket.

Kolla även in Vision Atom kitet fishline har. Det spöt är rappare än EXP 4. Och passar därför bättre för kust fisket. Du får det lättare att få ihop lin bågen i vinden med ett snabbare spö.

Vision Kust, eller för all del Costal är säkert ett bra val av en sådan lina. Alternativt en WF #8 intermediate, 2:a sorterings lina från Dan Tackel. http://www.dan-tackel.com/2194/flugl...orts-interm-wf

Edit. Var bara medveten om att Coastal linan är tung. En klass 7 sådan är max vad du ska välja. t.om en klass 6 skulle säkerligen fungera till ett #7 Atom spö.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-05-12, 10:58.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Med tanken på det ofta blåsiga vädret vid kusten o ibland lite större flugor som ska kastas. En klass 4 kan vara lite kraftlös.
      Jag kör med en klass 7an spö som är laddad en wf.i 8 lina.
      Som Jock säger, det är den ideala kombinationen till kust fiske.

Kommentera

Jag köpte Precis samma Exp4 set som du nämner, men klass5 för 1700. Kan löna sig att pruta ibland

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
        2 svar
        147 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jansson00  
        Arbetar...
        X