Har köpt vadarbyxor till barnen (vadarstav saknas än så länge) plus att jag lyckats få min fiskebroder att fatta att han behöver en vadarstav.
Har själv en sedan 80-talet och den funkar fortfarande. En odelad.
Nu har jag läst på www att många anser att de delade stavarna är inget vidare...
så jag tänkte kanske man skulle knåpa ihop en (eller flera då!) själv?
Tacksam för allehanda tips och erfarenheter på detta tema!
Vi fiskar iofs bara på kusten (nuförtiden och om vi vadar), men för säkerhets skull tycker jag man bör dimensionera för en rejäl laxälv.
Man vet aldrig.
Jag har ju varit i Norge förut och fiskebroderns föräldrahem ligger lagom till (i Norge) för något stopp vid flera trevliga älvar...så visst kan fan flyga i en igen
Första funderingen är att utgå ifrån ngt stålrör av lämplig dim, men var får man tag i det?
Det ska ju hålla för lite.
Längden har jag fattat att det ska vara upp till armhålan.
Mer?
Har själv en sedan 80-talet och den funkar fortfarande. En odelad.
Nu har jag läst på www att många anser att de delade stavarna är inget vidare...
så jag tänkte kanske man skulle knåpa ihop en (eller flera då!) själv?
Tacksam för allehanda tips och erfarenheter på detta tema!
Vi fiskar iofs bara på kusten (nuförtiden och om vi vadar), men för säkerhets skull tycker jag man bör dimensionera för en rejäl laxälv.
Man vet aldrig.
Jag har ju varit i Norge förut och fiskebroderns föräldrahem ligger lagom till (i Norge) för något stopp vid flera trevliga älvar...så visst kan fan flyga i en igen

Första funderingen är att utgå ifrån ngt stålrör av lämplig dim, men var får man tag i det?
Det ska ju hålla för lite.
Längden har jag fattat att det ska vara upp till armhålan.
Mer?

Kommentera