Tellis TSD? Hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tellis TSD? Hjälp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tellis TSD? Hjälp!

Tjena!

Är i behov av nytt spö då det jag har är alldeles för tungt och långsamt för mig. Har provat en väns TSD Argentum #6 och jävlarimej vilken skillnad!

Så min fråga, är det något att ha sett till priset? (3950:-), vad finns det för liknande alternativ?

Och vad för rulle rekommenderas till? Har blivit tipsad om Danielsson F3W men samma här, är det värt att lägga så mycket pengar på rullen? (Den ligger på 1,8 tror jag). Alternativ till den?

Skall användas främst till kustfiske efter havsöring men även regnbåge och annat mysigt.

Tacksam för svar!

Hej!

Säkert, är det ett trevligt spö i sig. Dock, så är det sällan värt att lägga ned mer än 2.500:- på en pinne rent handhavande och kvalitets mässigt. Sedan kommer ju personlig smak in i bilden och där är det svårt att råda när det inte gäller nybörjare grejor.

Du har ju ett annat och litet billigare Tellis spö i detta:

Ska du kika på ett annat spö? Gå till en butik och känn på de olika alternativen.

Jo, Danielsson, har höjt priset till 1900:- verkar det. Men det finns bra och billigare alternativ:

Den här rullen är inte tokig heller: http://www.skittfiske.se/avdelinger/...81-p0000145639

Har haft en sådan i 2 år nu och den funkar klockrent.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2016-08-19, 11:00.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
    2 svar
    148 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Jansson00  
    Arbetar...
    X