Nått å ha?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nått å ha??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nått å ha??

Tjena.. Jag köpte ett knippe med spön, rullar+ lite annat av en bekant till familjen för en sisådär 6-7 år sen (pga flytt).. Prylarna har bara samlat damm i källarn hos farsan sen dess, fram tills nu.. Suget efter flugfiske med siktet inställt på pike har vuxit till sig, och jusst därför rotade jag reda på lite spön m,m.. Tyvär saknar jag några spön.. Men dom finns där nånstanss.. hehe

Va tor ni.. De ena shakespear spöt (8-10) måste la funka kalas??

Förutom det som syns på bilden , så ingick även ett par mindre klassade spön. (Black shadow 4-5 samt nått abu 5-7 tro ja de va) Pluss ett grövre "laxspö" med slitna ringinfästningar, fan att ja inte hittar de spöt.. Skulle tydligen va riktigt najs. Ja å sen 4 rullar i varierande storlekar. + lite taffsar och linor..

Gav 1000:- för kalaset hehe

PÅ BILDEN
    * Shakespeare Carbo ITEM NO. 1728-450 3SEC 4,5M AFTMA LINE 9-11
    * Skahespeare Carbo ITM NO. 1728-390 3SEC 3,90M AFTMA LINE 8-10
    * helt o-loggat ! ????
    * Black Shadow Exclusive 11,3" 7-9

//Abel
    Bifogade filer
    http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Nix!

Kommentera

Nog tror jag nått av de där Shakespear spöna ska fungera. bara du hittar rätt lina till det. Kan nog vara skönare att kasta en sjunklona och en stor gäddfluga med ett sånt där långsammare spö än med ett styvt.

/Johan P

Kommentera

funkar gör det nog, men håller med muskytrackers om det är nått att ha; nix

(ja, jag vet att de var justa spön en gång, men går inte att jämföra ens mot billigare nya spön)

vill du ut med dem så satsa på en juste ny lina iaf. och som sagt, kommer vara ganska kravlösa då de är ganska djupa/slappa, så de kommer ju leverera, men kräva arbete.. glasfiber hör inte riktigt hemma bland flugspön. var glad att du inte hitta laxpåken

men kom ihåg att spöna skulle räknas som bra för 10år sen, men är trista när man vet vad som finns idag.. men som sagt, ny lina och det funkar.

Kommentera

Black Shadow spöt såldes av Bringséns Sportfiske i Mörrum. Berne Bringsén har nog fortfarande kvar märket, men tillverkningen har tagits över att ett större företag nu. Minns inte om det var Guideline eller Vision.
          Ring till honom om du vill veta lite mer om spöt

Kommentera

bara hoppas att det inte hamna hos scierra som det verkade göra :> (scierra sålde iaf bringsens black shadow laxrulle för några år sen) danskjävlar (menar detta utan att vara racist bara LITE less på danska märken..

Kommentera

Jo ny lina blir det.. vad tror ni skulle passsa? shakespeare 8-10 påken tänkte jag använda mig av..

//Abel

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
                Jo ny lina blir det.. vad tror ni skulle passsa? shakespeare 8-10 påken tänkte jag använda mig av..

//Abel
                Började själv med en enkel glasfiberpåk i klass 8-10 för gäddfisket och det funkade bra då och gör så än idag, så börja Du med det och ta reda på om Du gillar fiskeformen och då den är otroligt kul så lär Du fastna ganska snart och då kan Du köpa ett bättre spö

Ska Du göra det lite lättare för Dig så köp en Okuma storspolerulle i komposit dem är billiga men spar mycket vevande när Du får gädda och funkar helt godkänt sen är det en fördel att dem är lätta och tål saltvatten, ladda den med en lina av klump typ och köp några stora buskiga flugor så har Du ett trevligt fiske framför Dig.

Glöm inte ståltafsen bara!!

Kommentera

Ursprungligen postat av hmm Visa inlägg
                  bara hoppas att det inte hamna hos scierra som det verkade göra :> (scierra sålde iaf bringsens black shadow laxrulle för några år sen) danskjävlar (menar detta utan att vara racist bara LITE less på danska märken..
                  Det kan mycket väl varit Scierra. Minnet sviker en på äldre dar......

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
                    Nix!

Jag räknade inte med nått annat svar från dig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                    7 svar
                    393 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                    8 svar
                    249 visningar