Köpt nytt spö (Loop). Behöver råd och tips! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpt nytt spö (Loop). Behöver råd och tips!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med laxar´n här. Håll dig till Loop. Göran Andersson som är Loops vÆrldsberömda spödesigner gör att Loop står i en klass för sig. Dem spöna kastar "av sig själva" nära på och har speciella egenskaper för att få små linbågar (grunden för långa kast) och det utan att dem känns styva eller mjuka i toppen. Helt enkelt utroliga kastegenskaper. Tror det är få av världens spöfabrikanter som har en motsvarande spö-designer.

Sen rör sig allt om kvalitet. Här är det bara pengarna som avgör vilken kvalitets-nivå man kan/önskar att välja. "Man får vad man betalar för" gäller verkligen i det här fallet, och det oavsett det är Loop eller andra märken. (Lidl: ush-brrrr ryys!!?? )
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ska åka till Berras imorgon och byta spöt.

Kommer känna på båda om dem har sländan hemma annars blir det Loop!

Tack för hjälpen alla.

Nån som har nå bra fiskevatten norrut som kan vara bra att besöka i slutet av juli?
      Mvh// Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av laxarn Visa inlägg
        Hej !

Efter ha prövat väldigt mycket på marknaden tycker jag du skall kolla på Loop!!! Då vet du vad du får!!

lycka till...
        Håller med ,då vet du att du får sämsta skiten på marknaden!!!
        Senast ändrad av tk; 2008-06-13, 20:58. Anledning: fel ord
        Slungan

Kommentera

Ursprungligen postat av tk Visa inlägg
          Håller med ,då vet du att du får sämsta skiten på marknaden!!!
          Alltid lika positiv till Loop
          Mvh// Fredrik

Kommentera

Hallå igen!

Tänkte bara informera herrarna om att jag nu är ägare till ett adventure set klass 6.

Provkastade både sländan och Loop och ni kan ju räkna ut själva vilket som kändes bäst =)

Denna gång var det en otroligt härlig, glad, positiv och grymt hjälpsam säljare som hette Fredrik. Han gav mig tips och visade mig hur jag ska kasta och det gick ju lite lite bättre direkt. Han rekomenderade dock Sländan först men även han sa sedan att jag såg bekvämare ut med Loop.

Han tyckte också jag skulle lämna tillbaka WF-7 linan jag köpte först men behöll den ändå, tänkte att det blir kul att prova olika linor.

Tack för hjälpen igen!

Sen tänkte jag höra om ni vet hur fisket är i Ammerån närmare Hammarstrand i slutet på juli?
            Vi ska ju osm sagt åka lite längre norrut i år...
            Eller kanske andra bra fiskevatten i mellersta norrland?

Mvh// Fredrik
            Mvh// Fredrik

Kommentera

Tror att Ammerån är lite överreklamerad nu för tiden. Kan han fel, men tror nog att nåt annat kan vara bättre.
              A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                Tror att Ammerån är lite överreklamerad nu för tiden. Kan han fel, men tror nog att nåt annat kan vara bättre.
                Jag tror du kommer att bli mycket nöjd med ditt loop. Det är ju som sagt inte bara spöt som ska vara bra, det ska dessutom passa kastaren och dennes kaststil.

Önskar dig lycka till och välkommen till det ljuvliga flugfisketräsket....
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Grattis Fredrik med ditt första Loop-spö. Hoppas du får en fin, rolig och givande flugfiske-sommar.
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Var och fiskade i Ammerån förra sommaren. Vi hyrde en specialsträcka för flugfiske av Ammeråns jakt och fiske, lite svårt att komma till i alla lägen men väl värt besväret.
                    Såg att du köpte Loop det var nog ett bra val men som sagt var sländan är inte dåliga heller. Man ska köpa det som känns bäst.
                    Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.

Kommentera

Ursprungligen postat av Guideline Visa inlägg
                      Jag tror du kommer att bli mycket nöjd med ditt loop. Det är ju som sagt inte bara spöt som ska vara bra, det ska dessutom passa kastaren och dennes kaststil.

Önskar dig lycka till och välkommen till det ljuvliga flugfisketräsket....
                      Tack Jörgen!

Hoppas att få plocka lite mer fisk nu än förra året!

Edit. Bara lite nyfiken vad som menas med "skitfiske" som många skriver?
                      Senast ändrad av Premium; 2008-06-18, 13:42.
                      Mvh// Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X