nybörjarspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nybörjarspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nybörjarspö?

Hej. undrar lite över vad man ska köpa för spö om man inte fiska nått med fluga förut? har prvkastat några gånger och har nu tänkt ta tag i saken och köpa ett set.. undrar om det finns speciella nybörjar spön som är lite lättare att lära sig med eller om man ska satsa på vilken som man hittar?
    Dom spön jag funderar mellan är väl: Flugfiskeset Bäcksländan eller Flugfiskeset Fjällsländan, även kollat lite på Scierra spön. Vilken av dessa spön tror ni skulle passa mig bäst? Kommer fiska regnbåge i mindre tjärn och liknande.. Tack för svar/Alex

Jag tycker om mina sierra spön. Jag tycker man får mycket för pengarna, och aktionen passar mig(de snabba spöna). Det är trevligt att fiska båge med ett klass 4-5 spö, men då du är ny på det hela och bara skall ha ett spö tycker jag du skall köpa dig en klass 6 på 9 fot. Då klarar du en hel del vind, samt klarar lägga ut stora och tunga flugor.

Ha så roligt med flugfisket o hör av dig om det är något

Kommentera

Köp ett spö som inte är för snabbt i aktionen. Ett lite mjukare spö är mer förlåtande och det gör inget om du missar lite i timingen.
      Sländanspöna verkar dom som har dom vara väldigt nöjda med.
      Senast ändrad av Guideline; 2009-02-06, 16:16.
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

tack sånt jag ville veta

Kommentera

Sländan

Ursprungligen postat av blacksheep Visa inlägg
          Hej. undrar lite över vad man ska köpa för spö om man inte fiska nått med fluga förut? har prvkastat några gånger och har nu tänkt ta tag i saken och köpa ett set.. undrar om det finns speciella nybörjar spön som är lite lättare att lära sig med eller om man ska satsa på vilken som man hittar?
          Dom spön jag funderar mellan är väl: Flugfiskeset Bäcksländan eller Flugfiskeset Fjällsländan, även kollat lite på Scierra spön. Vilken av dessa spön tror ni skulle passa mig bäst? Kommer fiska regnbåge i mindre tjärn och liknande.. Tack för svar/Alex

Är i samma sits som du, nybörjare alltså
          Har köpt ett Bäcksländan till grabben och Strömsländan till mig, dessa verkade prisvärda och vad jag hört ska de vara rätt ok. Ollsonsfiske.se har de bästa priserna för dessa set. 995 resp 1495 kr per set
          /Peter
          Senast ändrad av Peter_Jansson; 2009-03-26, 11:29. Anledning: felstavning

Kommentera

Mycket bra val. Iaf om, man ska tro på dom som fiskar med sländanspöna, dom vägrar ju att byta till nåt annat.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

nybörjar spö som du inte vill betala mycket för är ett Fladen Vantage Fly,
              finns olika Aftma klasser.
              däremot vet jag inte om det e hållbart. men jag har prövat något kasst med det förut och det var ganska lätt och skönt.
              En go kall öl och ett fiskepass är livet!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
              8 svar
              540 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Classe69  
              Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
              3 svar
              573 visningar
              0 gillar