Tänkte börja flugfiska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tänkte börja flugfiska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tänkte börja flugfiska

Men vad ska man ha för utrustning? Jag såg ett klipp på youtube igår, och det klipper fick mig att tänka, fan så skoj det ser ut, jag ska också lära mig

Så nu tänkte jag höra vad det ska vara för utrustning? Ska fiska havsöring och även andra fiskar här på västkusten. I filmklippet så ser de ut som hans lina flyter på vattnet, kan det stämma? Jag har som sagt aldrig flugfiskat förut. Så vilken utrustning rekommenderar ni? Ingen svindyr dock Klipper för er som är nyfikna:
    http://www.youtube.com/watch?v=1MFN6LLygX4 Ser ju makalöst skojj ut.

Är det svårt att lära sig? Någon som kan komma med tips. eller någon sida som går igenom grunderna för hur det går till att kasta osdv?

Tacksam för den hjälp jag kan få!

/Patric

Hoj!

Jag har också letat mig ett set som inte kostar för mycket, men som ska vara bra.
    Så tillslut köpte jag mig ett "vision intro set klass #8" för gäddfiske mestadels, du kan ju kolla på det om du vill.

Länk: http://www.sundbybergssportfiske.se/
    En firre, är alltid en firre, om den är lång och säger tjohoo!

Kommentera

visions spön är bra och de finns billigare modeller av dom.kör själv med ett vision gtfour spö som är ett lite dyrare men ett kanon spö. sen pool 12, strömsländan har ju några fina spö till bra priser.har hört att många av de som använder strömsländan är mycket nöjda med dom.
      Senast ändrad av Haegga22; 2009-05-16, 14:34.

Kommentera

Det bästa lär ju vara att åka till en riktig sportfiskebutik och få hjälp av kunnig personal att hitta ett set som passar för just det fiske man tänker bedriva =)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
        2 svar
        146 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jansson00  
        Arbetar...
        X