Nytt spö, vad ska jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö, vad ska jag välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt spö, vad ska jag välja?

Hejhej
    Jag var idag nere vid ån och fiskade med mitt flugspö som jag köpte för ca 5-6 år sedan. Jag brukar inte flugfiska så mycket men jag måste endå säga att detta spö är kasst...rullen har nästan ingen spärr och så låter den hela tiden när man drar ut ny lina typ eeeeeeeeewo (Irriterande). spöt är inte det bästa men det är köpt på fiske affär likså rullen. Det är ett nybörjarsett.

Därför tänkte jag mig köpa ett nytt spö. och jag behöver hjälp att välja rulle och spö
    ska fiska abborre och annan skitfisk så som mört,id och löja... men det ska även ta öring och en och annan smågädda. Rullen ska inte ha det där jobbiga lätet. Tänkte mig lite lättare utrustning

Skitfiske på er och tacksam för svar!

Köp ett Sameo Classic #4 eller #5. riktigt skönt och prisvärt spö!
    www.amofishing.blogspot.com

Kommentera

Jag har själv precis köpt ett nytt fluspö.
      Valet blev en Guideline Exp3 i klass 5. Det ska vara ett riktigt fint och bra spö för relativt lite pengar.

Kommentera

Fiske och fiskar i Malmö har ett ok set för 995 kr. Kolla in fiskefiskar.se och kolla under erbjudanden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Svartåfiskaren Visa inlägg
          Hejhej
          Jag var idag nere vid ån och fiskade med mitt flugspö som jag köpte för ca 5-6 år sedan. Jag brukar inte flugfiska så mycket men jag måste endå säga att detta spö är kasst...rullen har nästan ingen spärr och så låter den hela tiden när man drar ut ny lina typ eeeeeeeeewo (Irriterande). spöt är inte det bästa men det är köpt på fiske affär likså rullen. Det är ett nybörjarsett.

Därför tänkte jag mig köpa ett nytt spö. och jag behöver hjälp att välja rulle och spö
          ska fiska abborre och annan skitfisk så som mört,id och löja... men det ska även ta öring och en och annan smågädda. Rullen ska inte ha det där jobbiga lätet. Tänkte mig lite lättare utrustning

Skitfiske på er och tacksam för svar!
          På dom flessta rullar kan du ta bort "knarret" på en del genom att öppna upp och pilla lite.
          Dansgolvet är till för dom som inte har råd att stå i baren

Kommentera

Ursprungligen postat av CoachPP Visa inlägg
            Fiske och fiskar i Malmö har ett ok set för 995 kr. Kolla in fiskefiskar.se och kolla under erbjudanden.
            Det kan ju inte bli bättre. Det set:et innehåller tre spolar till rullen med medföljande flytlina, intermediate och sjunklina.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
            2 svar
            138 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jansson00  
            Arbetar...
            X