Passande linval till pikebooster 8/9? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Passande linval till pikebooster 8/9?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Passande linval till pikebooster 8/9?

Hej kära fiskekamrater!

Jag har ett pikebooster set som jag tänkte använda till havsöring.. Men min pike boosterlina är för tung så jag undrar om nån vet vilken lina som skulle passa till detta spö?

Tacksam för svar!
    mvh Andreas

Hej!

Kan tänkas att du inte trivs riktigt med den rätt speciella klumpen på Gädd linan? En vanlig WF lina, uppför ju sig annorlunda i luften.

Men för att inte lägga ut några större slantar på en sådan lina i början, så tror jag att du ska köpa en WF 9 Dan Tackel 2:a sort för 125:- + frakt först.

Den här linan är faktiskt riktigt bra. (Har 2 st självt) Varför den är så billig, då? Det beror på små skönhets fel under tillverkningen. Inget som påverkar kast egenskaperna dock. Och jag tror inte HÖ, rynkar på näbben åt den heller.

Känns den linan för tung också? Pröva en dito WF 8 istället. När du hittat rätt? Då, kan du ju investera in en dyrare lina om du känner behov av det?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-01-07, 21:35.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svaret!

Kommentera

Varsågod.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
        2 svar
        150 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jansson00  
        Arbetar...
        X