Torrfluge ask - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torrfluge ask

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Tycker du ska köpa modell W3 då.

Av de askarna jag länkade till på "Flugbiten", så har jag ett par av de där trä askarna till streamers och större nymfer också.
    Dom är riktigt snygga dom där träaskarna. Har du provat någon av dom andra aluminum askarna från Wittlock?

Vet du hur det är med Wittlock när man beställer från hemsidan, tänkte mest på leveranstid osv.

Kommentera

Nej, det har jag inte gjort. Men de är säkert bra. Wittlock tar inte enligt min erfarenhet in skräp.

Wittlock, bör man ringa helst. De har ibland litet problem med en del leveratörer som är något sega att leverera. Och saker kan vara slut emellanåt. De har dessutom mycket kunder.

Annars, går det ju att beställa från dem via mail.

Beroende på hur posten sköter sig? Tar det mellan 1-3 dygn normalt innan du har avin i brevlådan.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Själv kan jag säga att jag gillar plastaskar i "lättplast" å därmed Sameos i Foam för 78 spänn fyller all funktion jag söker förutom en. Man ser ju inte (bland sina lätt överfyllda 4 askar) i vilken ask man har kläckare, smånymfer, midgets eller vanliga torrisar etc hehe.

Så köpte en ny i genomskinlig plast (billigt som tusan) på fiskemässan. Även den med slitsade foam-rader för isättning av flugor då jag föredrar det. Lite orolig över att jag kommer tycka den är klumpig men men.

Oklar på var den kan beställas dock men genomskinliga lock/hela askar gör för snabbare "letning" i flugaskarna (snacka I-landsproblem...)

/Don

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
        2 svar
        150 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jansson00  
        Arbetar...
        X