Några åsikter?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpångest vid köp av nytt flugset..
Collapse
X
-
Köpångest vid köp av nytt flugset..
14Sameo Just add water (Regnbåge) #635,71%5Vision Nite spö, Koma rulle, Target flytlina, 50m 20lb backing och taperad tafs.50,00%7Loop Adventure Set14,29%2Scierra Ferox, Scierra D-lite, HMT Flyt0,00%0Taggar: Ingen
-
Vision Nite etc. Man kan aldrig säga något ont om deras grejor vad det än gäller. Har självt Koma rullen och är väldigt nöjd med den. Får bli Danielsson om man ska ha något märkbart bättre. Men du gör klokt i att köpa micro backing till Koman eftersom den är något litet för grund i spol djupet tycker jag. Iaf om du kör den grövsta lin klassen rullen är anpassad för.
Wittlock, har 50 yards, 20 punds Guideline Micron för 99:-
Jag fick precis på min WF 6 Rio Gold + normal grov 50 yards = 45 m, 20 p backing på en Koma VK 56. Och ändå uppger Vision att den tar en klass 6 lina och 60 m 20 p backing. Men med micro backingen, fick jag bättre utrymme mellan lina och rull gavel. Detta är inte ett klagomål på Koman. Bara ett påpekande. Rullen känns gedigen och bromsen + gången är klart bra.
Som nummer 2 skulle jag välja Sameo, " Just add water regnbåge".
Scierra kitet är inte dumt om man gillar spön med snabb aktion....Vilket jag inte gör dock.
Loop Adventure kitet är ju deras budget / nybörjar kit. Spöt är o.k. Linan ganska usel. En Dan Tackel 2:a sortering eller Sameo's budget linor är bättre då. Rullen är bra.Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-22, 16:44.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Någon med erfarenhet av Zpey? Detta verkar vara ett riktigt intressant nytt alternativ också i samma prisklass.
http://www.zpey.com/produkt.asp?p=20508&c=362&c2=682
Kommentera
-
Ok.
Spö: Hardy Uniqua. 9 fot klass 5. Rea = 2240:- Ordinarie pris: 3199:-
Rulle: Okuma SLV - 5/6 . Kapasitet = WF-5, 140yds ( 128 m ) / 20lbs. ( Då klarar den lätt en WF 6 och 80 - 90 yards backing också) Erbjudande: 599:- Ordinarie pris 899:-
Guideline 4Cast - WF6 Flyt 599,00 kr
Backing 20 pund: Vision 89:-
Tafsar: Scierra Nylon tafs Trout - 9 Fot. =.20, 0.18 och 0.16. 49 kr st.
Köper du tafs för 200:- så blir slut summan 3727:- + frakt då.
Då har du ju litet pengar över till flugor också.
Edit.
Hittade ett Vision Nite "6 kit billigt:
Men det var kanske detta du kikade på från början?Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-22, 21:59.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Tack för alla kommentaren förresten
Det här köpet kommer väl bli de grejjer jag ska leva med ett tag så jag vill få till det rent kvalitets och "känsla" mässigt. Ska försöka få känna på så många som möjligt av dom. Lite nyfiken på Zpej prylarna, men det är väl mest för att dom är lite annorlunda med sitt switch concept. O.o
Kommentera
Kommentera