Flugspö är det nått att ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugspö är det nått att ha?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugspö är det nått att ha?

haj jag har ett flugspö som jag undrar om det är bra.Det heter Kinetic Discovery 9` 3 delat är det nått att ha?

Tacksam för hjälp!

Hej Kinetic, är litet som Ron Thompson spöna. En del hyfsade en del katastrof. Kinetic spöna, är i regel mjuka, ganska långsamma spön med nära nog 2/3 - hel aktion ner i hand taget. Ska du köpa en lina till det ? Så råder jag dig till att köpa en lina som håller klassningen bra typ Sameo linorna. Eller rent av köpa 2 st Dan Tackel 2:a sorterings linor. Om spöt är klass 5? Ta en klass 5 (WF) och en klass 4 dito och testa. De linorna kostar endast 125:- st. Men är bra ändå. Och då svider det ju inte så mycket att få hänga undan den andra linan.

Det kan vara så att den lättare linan funkar bäst.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-08-25, 19:05.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Asså Scott jag kan inte så mycket om spön och linor! Jag har ingen aning om vad klasser innebär eller hur man tar reda på vad spöt har för klass. Men spöt ser iaf hyfsat bra ut.

Kommentera

Oki dokie.

Kolla följande : " 9 = 9 fot långt. # 5 eller # 5/6 är klassningen. Exempelvis.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
        2 svar
        140 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jansson00  
        Arbetar...
        X