Hur fiskar man i fladen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur fiskar man i fladen ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur fiskar man i fladen ?

Hej alla glada fiskesnackare !

Jag,fadern och brodern ska åka till Fladen någon gång i sommar, vi har varit där en gång förut, då vi fiskade makrill och torsk. Vi fick upp mot 70 makrill och 4 små torskar som återutsattes.

Men nu är vi intresserade på mer spännande fisk. Som exempel Långa,Havskatt.

Vad ska man fiska med ? Hur ska man fiska ? Vi har havsfiske utrustning. Ex: Pilkar, Häcklor och bottenmeten.

Ni som är erfarna havsfiskare, dela gärna med era kunskaper.

Vi är hemskt tacksamma för alla tips vi kan få!

//Mvh Rickard

Finns det ingen som vet något ??? Har väntat kollat varenda dag i en vecka nu ..... Vi ska åka på onsdag ..

Kommentera

är det med egen båt? ankra då upp och sänk ner ett bottenmete vid vrak eller sten"grund"(kan väl inte kalla det för grund när det ligger på 20m )

flytta er ofta.

Kolla teamlillamy.se s hemsida, där har de massor av grymma tips.

Är det tillräckligt stilla kan ni drivmeta genom att sänka ner ett bottenmete och bara driva längst med botten med det, ofta fiskar man uppför eller nerför branter.
      Senast ändrad av daikai1; 2013-07-22, 16:44.

Kommentera

Oj ursäkta jag glömde skriva att vi ska med fladenbåtarna. Inte egen båt tyvärr .. Tack för tipsen iallafall !

Kommentera

eehrm, då blir det inriktat på makrill torsk...

Ni kanske kan ha möjlighet till att testa bottenmete, men jag skulle inte förutsätta att det ger bra med fångst.

Elbebutiken i varbergs hamn säljer beten, vet dock inte om det är öppet så tidigt.

Kommentera

Ja , fast vi ska inte ut med de stora fladenbåtarna från varberg utan från Bua hamn . Link :http://batfjordensfiske.se/web/ Är medveten om att de följer makrill stimmen, men jag tänkte att det kanske bland annat långor också gör

Kommentera

Ursprungligen postat av R1ck4rd Visa inlägg
              Ja , fast vi ska inte ut med de stora fladenbåtarna från varberg utan från Bua hamn . Link :http://batfjordensfiske.se/web/ Är medveten om att de följer makrill stimmen, men jag tänkte att det kanske bland annat långor också gör
              heheheh... Då kommer ni inte få torsk iallafall.

Var ute med han får några år sen, då sa skepparn att torsken fanns 40 sjömil söderut lr ngt sånt.

Fick dock 2 pigghajar, riktigt roliga fiskar.

Kommentera

Jaså , sist vi var ute med han (förra året ) så blev det mängder med torsk. Konstigt. Men vad fick du dessa pigghajar på då ? Jag vet att den är fredad i sverige jag bara undrar

Kommentera

Ursprungligen postat av R1ck4rd Visa inlägg
                  Jaså , sist vi var ute med han (förra året ) så blev det mängder med torsk. Konstigt. Men vad fick du dessa pigghajar på då ? Jag vet att den är fredad i sverige jag bara undrar
                  det var på häckla efter makrill, tror att pigghajen jagade upp makrillen vi fiskade på.

Kommentera

Ok tack. Så du tror att det inte går fiska annat än makrill. När man fiskar med bottenmete från dessa båtar brukar det vara lätt att trassla in sig med de andra på båten . Jag tänkte mig att jag ska fiska med endast pilk med makrill bit på trekroken och köra vid botten.
                    När jag var i öresund för två år sen så fick jag en Rötsimpa på detta.. Över allas förväntan.
                    Senast ändrad av R1ck4rd; 2013-07-22, 18:09.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    132 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    343 visningar
                    0 gillar