bra havsfiske i norge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bra havsfiske i norge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bra havsfiske i norge?

nån som kan tipsa om nått bra ställe för havsfiske i norge? vill dit men har inte en aning om vart jag ska åka!! gärna nått ställe med rimliga priser.... gärn nått ställe så att man inte behöver åka flera hundra mil! söröya kan det vara nåt?
    does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Frøya

Frøya to timer fra Trondheim er et glimrende sted for havsfiske. Blant annet er verdensrekorden for sei tatt utenfor Frøya. Sjekk ut Gurvikdal Havfiske på http://gurvikdal.no

Kommentera

oooooooh! bra priset tillomed!
      does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Hejsan! Vill också rekommendera Fröya särskilt för den som är ny i gamet och inte riktigt vet vad man vill fiska efter. Fröya har stor artrikedom, goda chanser till stor fisk, och bra möjligheter till inomskärsfiske om vädret trilskas. Dessutom är det hyfsat nära till Fröya för de flesta svenskar. Här från Stockholm är det ca 95 mil. Hör gärna av dig till brosme_se@hotmail.com om du bestämmer dig för en Fröyatur, så kan jag ge dig lite tips på fiskemetoder och platser!

Hälsningar
        Anders
        Salt slår allt!

Kommentera

Var och är nog fortfarande grön på havsfiske men åkte till fröya i mitten på augusti förra hösten, fick många tips och trix från brosme här och dom visade sig vara ovärdeliga. Fisk kan jag garantera att du får och du plockar nog ett fint gäng olika arter om ni varierar fisket lite, för strörre fisk ska man nog ha lite tur och fiska med rätt grejor men dom finns där helt klart. Det är dock lätt att få en blackout och låsa sig när man ser hur stort det är och hur stora möjligheter för varierande fiske det finns. Vi låste oss nog tyvär rätt mycket på pilkfiske men metade även med sej file och fisk fick vi, det som jag skulle gjort annorlunda vore nog att meta mer på de djupa områdena för djupt ner till 200m finns det gott om
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Andreas-"Pushup" och några till är i Norge nånstans och har ett jävulskt bra fiske, men jag är inte säker på vart dom är. Maila Jan O och fråga vart dom är. Han vet
            !!!!!

Kommentera

Är inte andreas på vaeröy igen? Eller är dom med BBRF mfl som skulle till fröya nu nångång!
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ja,, som sagt så vet jag inte. Kolla med Jan O eller skriv en rad på brofiskeforumet.
                !!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                  Är inte andreas på vaeröy igen? Eller är dom med BBRF mfl som skulle till fröya nu nångång!
                  P-U är med BBRF på Vaeröy. BBRF tar en tripp till Fröya i augusti. Han är minst sagt Norgefrälst ...

Kommentera

jäklar då vilket lyx, ja han har väl blivit bra frälst och jag förstår han det är grymt kul med norgefiske!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                    4 svar
                    347 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                    0 svar
                    110 visningar