Jag åker till USA med jobbet nästa lördag, ska jobba i New Jersey. Det var meningen att jag skulle spendera min lediga söndag på Manhattan men nu har jag kanske fått möjlighet att åka iväg med en större båt för att fiska Blackfish istället. Gissa vad man väljer???
Av vad jag förstått så sker fisket över vrak eller grovsteniga bottnar.
Men nu till min fråga:
Är det någon här som fiskat Blackfish?
Vad kan man tänkas använda för tackel för att få dem? Krokstorlekar? Tafsmaterial? Av vad jag förstått så bottenmetar man fisken. Agn skulle de stå för på båten. Blysänken tänker jag då inte ta med mig, det ska gå att köpa på båten. Men några färdiga tackel skulle inte skada.
Spö och rulle tänkte jag nog hyra på båten, har inte plats att ta med något spö. Jag har nämligen ca. 20 kg härliga prylar från Basspro liggande och väntande på mig som jag skall orka släpa hem.
Av vad jag förstått så sker fisket över vrak eller grovsteniga bottnar.
Men nu till min fråga:
Är det någon här som fiskat Blackfish?
Vad kan man tänkas använda för tackel för att få dem? Krokstorlekar? Tafsmaterial? Av vad jag förstått så bottenmetar man fisken. Agn skulle de stå för på båten. Blysänken tänker jag då inte ta med mig, det ska gå att köpa på båten. Men några färdiga tackel skulle inte skada.
Spö och rulle tänkte jag nog hyra på båten, har inte plats att ta med något spö. Jag har nämligen ca. 20 kg härliga prylar från Basspro liggande och väntande på mig som jag skall orka släpa hem.

Kommentera