Blackfish - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blackfish

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blackfish

Jag åker till USA med jobbet nästa lördag, ska jobba i New Jersey. Det var meningen att jag skulle spendera min lediga söndag på Manhattan men nu har jag kanske fått möjlighet att åka iväg med en större båt för att fiska Blackfish istället. Gissa vad man väljer???

Av vad jag förstått så sker fisket över vrak eller grovsteniga bottnar.

Men nu till min fråga:

Är det någon här som fiskat Blackfish?
    Vad kan man tänkas använda för tackel för att få dem? Krokstorlekar? Tafsmaterial? Av vad jag förstått så bottenmetar man fisken. Agn skulle de stå för på båten. Blysänken tänker jag då inte ta med mig, det ska gå att köpa på båten. Men några färdiga tackel skulle inte skada.

Spö och rulle tänkte jag nog hyra på båten, har inte plats att ta med något spö. Jag har nämligen ca. 20 kg härliga prylar från Basspro liggande och väntande på mig som jag skall orka släpa hem.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

shit häfftigt va har du för kul jobb
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

20 kg prylar, vad är det för prylar? blev bara nyfiken på vad du beställt

Ursprungligen postat av Da_Moose
      Jag åker till USA med jobbet nästa lördag, ska jobba i New Jersey. Det var meningen att jag skulle spendera min lediga söndag på Manhattan men nu har jag kanske fått möjlighet att åka iväg med en större båt för att fiska Blackfish istället. Gissa vad man väljer???

Av vad jag förstått så sker fisket över vrak eller grovsteniga bottnar.

Men nu till min fråga:

Är det någon här som fiskat Blackfish?
      Vad kan man tänkas använda för tackel för att få dem? Krokstorlekar? Tafsmaterial? Av vad jag förstått så bottenmetar man fisken. Agn skulle de stå för på båten. Blysänken tänker jag då inte ta med mig, det ska gå att köpa på båten. Men några färdiga tackel skulle inte skada.

Spö och rulle tänkte jag nog hyra på båten, har inte plats att ta med något spö. Jag har nämligen ca. 20 kg härliga prylar från Basspro liggande och väntande på mig som jag skall orka släpa hem.

Kommentera

Jag jobbar som Produktiontekniker och projektledare åt GE. Det blir en del resor till USA, Kanada, England etc. ibland. Men som tur är inte så ofta nu när man blivit pappa.

Personligen så har jag beställt:
        Tuf Line
        Flera hundra olika jiggar samt mindre jiggskallar (<1/2oz = 14 gr)
        Gäddspinnare
        Lite mindre vobbler
        Babykläder(!)
        Mjuk tackelväska med lådor
        Storm shadjiggar
        T-shirts
        Keps
        Wire
        Mindre spinnerbaits

Mina kamrater har beställt:
        Massor av TUF Line i olika dimensioner
        Stora poppers Yo-Zuri för att fiska Giant Trevally
        Minst hundra mindre vobbler typ Rapala, Yo-Zuri, Bomber
        Ett gäng multisar och hasplar
        + en massa annat jox

Allt detta skall jag släpa hem till Sverige igen. Sen så kommer jag givetvis i vanlig ordning att köpa en massa annat som jag egentligen inte behöver när jag är där. Fiskesaker är ju billigt även på Sports Authority och Wal-mart.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ok, men vad är TUF-line?

Jag jobbar som Produktiontekniker och projektledare åt GE. Det blir en del resor till USA, Kanada, England etc. ibland. Men som tur är inte så ofta nu när man blivit pappa.

Personligen så har jag beställt:
          Tuf Line
          Flera hundra olika jiggar samt mindre jiggskallar (<1/2oz = 14 gr)
          Gäddspinnare
          Lite mindre vobbler
          Babykläder(!)
          Mjuk tackelväska med lådor
          Storm shadjiggar
          T-shirts
          Keps
          Wire
          Mindre spinnerbaits

Mina kamrater har beställt:
          Massor av TUF Line i olika dimensioner
          Stora poppers Yo-Zuri för att fiska Giant Trevally
          Minst hundra mindre vobbler typ Rapala, Yo-Zuri, Bomber
          Ett gäng multisar och hasplar
          + en massa annat jox

Allt detta skall jag släpa hem till Sverige igen. Sen så kommer jag givetvis i vanlig ordning att köpa en massa annat som jag egentligen inte behöver när jag är där. Fiskesaker är ju billigt även på Sports Authority och Wal-mart.

Kommentera

TUF Line är en superlina som är väldigt lik PowerPro enligt mig. Men dessutom så skall den enligt flera olika oberoende tester i USA var betydligt nötningståligare än PP.
            Förmodligen så är det i praktiken ingen skillnad. Men 1100 meter 0.30 superlina för 550:- är väl ok?

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

TUF Line är en superlina som är väldigt lik PowerPro enligt mig. Men dessutom så skall den enligt flera olika oberoende tester i USA var betydligt nötningståligare än PP.
              Förmodligen så är det i praktiken ingen skillnad. Men 1100 meter 0.30 superlina för 550:- är väl ok?

helt 100% ok pris´kan du lägga upp en länk som har linan? vore schysst

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike-Buster
                helt 100% ok pris´kan du lägga upp en länk som har linan? vore schysst

Hoppas att länken funkar, det kan ju strula en del med långa länkar när man kopierar dem. Annars finns linan under Freshwater Fishing - Terminal Tackle - Line

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                4 svar
                313 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                0 svar
                75 visningar