Lrf - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lrf

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lrf

Hejsan! Tänkte bara höra om det är någon som håller på med Light Rock Fishing. Funderar på att skaffa utrustning nästa år. Verkar väldigt roligt iaf.

Klena spö o en bättre gylta på kroken... förbannat skoj!

Kommentera

Haha, klena kan man kalla dem. Kallar dem hellre känsliga. Ja, det verkar sjukt kul och här i Göteborgsområdet känns det som det finns ett brett användningsområdet. Kan fiska i Vallgraven och Göta älv med dem men även ute i havet.

Kommentera

Har inte kört med specifik LRF-utrustning men mikrofiskar gärna, framförallt i havet. Så denna metod borde passa utmärkt för Göteborg med omnejd.
        http://enamatorfiskare.blogspot.se
        Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Det är nog inte någon större skillnad på utrustningen du använder och "riktig" LRF-utrustning. Men blir nog ett schyst japanskt spö ändå.

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
            Det är nog inte någon större skillnad på utrustningen du använder och "riktig" LRF-utrustning. Men blir nog ett schyst japanskt spö ändå.
            Jag kör oftast med ett kort isfiskespö eller ett UL-spö. Har fått en del småtorsk, småsej och lite annat kul i Torslanda som lär passa perfekt för LRF. I mitt fall blir det oftast kikfiske efter nya småarter.
            http://enamatorfiskare.blogspot.se
            Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Kul! Har nog tänkt mig ett spö som är så allround som möjligt inom LRF, Typ 7'6 fot och 1-7g. Hört att Saltholmen och Hinsholmen ska vara bra platser. Sen har föräldrarna sommarstuga nära Varberg och då är det inte långt till Getterön där jag hört att det ska gå att plocka många arter också. Har också provat lite bottenmete vid piren inne i Varberg och där fick jag några skärgyltor och en liten berggylta. Med lämpligare utrustning så. Som sagt möjligheterna är oändliga. Har du tips på något mer ställe som kan vara värt att prova får du gärna hojta till.

Kommentera

Kollat in westin w3 street eller va dom heter.. verkar passa in bra på dina kriterier o en prislapp strax över tusingen.

Kommentera

Hittade inte spöt du syftade på. Men är sugen på ett "riktigt" LRF spö. Har kollat lite på Major Crafts spön och de ser grymma ut.

Kommentera

W3 streetstick hette dom visst. Två på 6"1' och 1-5 / 2-7g. Ett på 7'1" 2-10g

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    142 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    374 visningar
                    0 gillar