Söröya Kveite cup 2006.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söröya Kveite cup 2006....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söröya Kveite cup 2006....

Snart smäller det. Kveite cup 2006 går av stapeln 12-13 i sörvaer på söröya augusti 2006. Är någon mer ifrån fiskesnack som ska dit? Jag åker upp den 10e ska bli najs... aja måste geara med mina grejer nu har problem med vikten på mitt bagage eftersom vi ska flyga. bara min fiskebag till jiggarna och pilkar mm dvs utan rullar å spön väger 14,6 kilo.... jobbigt värre.

hehe tungt att va havsfiskare men kul är det.
    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Ursprungligen postat av boogieman77
      Snart smäller det. Kveite cup 2006 går av stapeln 12-13 i sörvaer på söröya augusti 2006. Är någon mer ifrån fiskesnack som ska dit? Jag åker upp den 10e ska bli najs... aja måste geara med mina grejer nu har problem med vikten på mitt bagage eftersom vi ska flyga. bara min fiskebag till jiggarna och pilkar mm dvs utan rullar å spön väger 14,6 kilo.... jobbigt värre.

Japp, jag ska upp tillsammans med Brommas Bästa... å en Göteborgare. 175 mil enkel resa med BBRF:s eagle på släp....

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
        Japp, jag ska upp tillsammans med Brommas Bästa... å en Göteborgare. 175 mil enkel resa med BBRF:s eagle på släp....
        Prylle....Och hur mycket väger din tackelbox? Inte mer än 30 kilo va? Min uerbox väger 50 kilo.....
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
          Prylle....Och hur mycket väger din tackelbox? Inte mer än 30 kilo va? Min uerbox väger 50 kilo.....
          Tackelbox? Jag tar naturligtvis det jag behöver ur din låda...

Kommentera

Fan va sköj! Vi är ett litet gäng på 19 pers. Fast känner inte alla dock men flertalet. Kan nog bli kul. Hörde att torsken går dåligt ute på storskaltaren nu dock men vad gör det..... togs visst en liten plattis på 42kilo inatt där istället för stortorsk. Jag kommer nog inte gå in för kveitecupen sådär jävla mycket tror jag. Visst kommer man fiska efter flundra men skulle det visa sig att vi hittar grov uer eller nåt annat kul under tävlingstiden så fiskar jag ju det givetvis. Är inte så mycket för att tävla. Jag fiskar för att det är roligt inte för att vinna. Ska försöka några släpp på fläckig Havskatt med. fy fan vilka monster dom kan bli.... Sen är ju sejen på ingång åxå.... blir mycket arter på få dagar tyvärr... vi ses där uppe...... bor ni på Jimmys camp (nordic sea angling)???

Kommentera

Undran: Är inte anledningen till att det finns så mycket helleflundra i området anledningen den att det ligger en odling i anslutning?
              Jag har för mig att det i övrigt är brist på helleflundra? Vad gör alla med sina fångster? Kilopriset på hälleflundra är väldigt högt.... går det till avsalu? Hälleflundra fiskas ju annars tämligen grunt och borde kunna fiskas c&r i större utsträckning?

Jag kanske är ute och cyklar men det är något jag funderat över. Vet någon annan hur tålig arten är för sportfiske?

Kommentera

Ursprungligen postat av Danne
                Undran: Är inte anledningen till att det finns så mycket helleflundra i området anledningen den att det ligger en odling i anslutning?
                Jag har för mig att det i övrigt är brist på helleflundra? Vad gör alla med sina fångster? Kilopriset på hälleflundra är väldigt högt.... går det till avsalu? Hälleflundra fiskas ju annars tämligen grunt och borde kunna fiskas c&r i större utsträckning?

Jag kanske är ute och cyklar men det är något jag funderat över. Vet någon annan hur tålig arten är för sportfiske?
                Tjena Danne!
                Vad jag vet finns det väl ingen Kveiteodling vid söröya men det kan jag ju iofs missat. Det finns dock en eller flera rättare sagt vid saltströmmen och utanför bodö. C&R funkar utmärkt på hälleflundran om den fångas grunt vilket den oftast gör. problemet med dom större flundrorna är att dom oftast får ordentligt med stryk från kvetespjut, hytter, huggkrok, flyinggaf, köttkrokar mm. Kveiten är lättsåld i norge men du bör inte räkna med någon jätteersättning för den. Tror nog att det är den enda fisken som går att sälja där uppe typ. Ang. hur mycket stryk hälleflundran får från sportfisket så är det nog rätt lugnt. Men yrkesfiskarna tar upp stora mängder även fisk ner till nåt kilo!!! Det finns en inofficiell regel som säger att en hälleflundra under 5 kilo går tillbaks. Det finns mycket hälleflundra men det är inte så lätt att fiska dom som folk tror. dom stora (75kg+) har du liten chans att få upp, är den i god kondition och får upp farten, så är det bara att hålla i hatten och se vad som händer. Oftast går dom ner på botten och tjurar nån timme, sen går linan av typ.. många historier om flundror slutar så. Sedan är det så att dom är lite som en trög abborre, följer ofta med ända fram till båten men vägrar att hugga. Har själv sett detta många gånger.
                så enl mitt tycke så verkar det inte så farligt med trycket för Kveiten från oss sportfiskare. Det är ju ändå inga mängder.... men vad vet jag.... Skit fiske på er

Kommentera

Ursprungligen postat av prylis
                  Tackelbox? Jag tar naturligtvis det jag behöver ur din låda...

Aha..

Nu råkar det vara så att jag har gått så mycket i helgen att jag fått en blåsa vid vä stortå, få se om jag kommer iväg till helgen....
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Tack för svaret "boogie". Har som sagt ingen aning men har funderat på det lite (tillika torskfiske-trycket på Röst). Är helt okänd för detta fisket så tack för upplysningen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                    4 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                    0 svar
                    91 visningar