Tagen i tisdags 20 min. från mig. Det börjar se bra ut det här
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Långa: 36,1 kg
Collapse
X
-
Har för mig att förra norska långarekordet var därifrån också.´Inte bara stora hälleflundror där.Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggTagen i tisdags 20 min. från mig. Det börjar se bra ut det härHälleflundrafiskare
-
Helt riktigt. Världsrekord på Hälle också. Jäkla bra ställe. Bømlafjorden ligger i havgapet och då kan man bara spekulera i vad som kan smyga in där, he he he.Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggHar för mig att förra norska långarekordet var därifrån också.´Inte bara stora hälleflundror där.
Hardangerfjorden (som Bømlafjorden är en del av) är liksom ingen liten fjord. I dess djup gömmer sig de mest skräckinjagande odjur man kan tänka sig, marulk 60kg, Havskatter inte mycket mindre, Häller på 200kg och en djävla massa oppdrettslaks!!?? (bara ca 200 000 tonn).Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ett riktigt kanonvatten, har faktiskt funderat på att dra dit någon gång...Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggHelt riktigt. Världsrekord på Hälle också. Jäkla bra ställe. Bømlafjorden ligger i havgapet och då kan man bara spekulera i vad som kan smyga in där, he he he.
Hardangerfjorden (som Bømlafjorden är en del av) är liksom ingen liten fjord. I dess djup gömmer sig de mest skräckinjagande odjur man kan tänka sig, marulk 60kg, Havskatter inte mycket mindre, Häller på 200kg och en djävla massa oppdrettslaks!!?? (bara ca 200 000 tonn).Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Njaaaa, mer åt det nostalgiska hållet då kanske. Fiskade en god del där då jag bodde i Stockholm, men saknade båt på den tiden, måste förlita meg på vänner med båt, så det blev mycket Älvkarleby + Stockholms ström i stället (i alla fall på vintern).Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggÅ du va avundsjuk på havsöringsfisket här!
Då skall jag mer än gärna ta hand om er och guida så gott det går tillsammans med några från havsfiskeklubben på Stord/Bømlo, Glöm inta ett ta med "Sydvest" för härUrsprungligen postat av BBRF Visa inläggEtt riktigt kanonvatten, har faktiskt funderat på att dra dit någon gång...
ca 4.500mm per år
Senast ändrad av Flodström; 2007-02-16, 13:22.Mvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
|
4 svar
312 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg