Havsfiske efter inriktat stor Torsk, Sej samt Havskatt! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske efter inriktat stor Torsk, Sej samt Havskatt!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske efter inriktat stor Torsk, Sej samt Havskatt!

Hej bröder!

Jag har fått order av en fiskebroder som ska på Havsfiske nånstans i Nordnorge nästa vecka om att fråga efter råd och tips när det gäller havsfiske av er. Han bad mig starta en tråd och höra lite efter råd, taktik, tekniker och lite småtips när det gäller inriktat fiske efter stor Sej, Torsk samt Havskatt. Men givetvis lär ju en och annan bonusfisk dyka upp också.

Han ville ha extra mycket tips när det gäller Havskatten. Hur fiskar man dom? Vilka djup? Vilken teknik? Taktik? osv.

Även när det gäller stor Sej. Ska man trolla dom tro?

Så all er erfarenhet vill vi ha!

Tack på förhand,

/ Marcus

Sök kattfisken på klippiga partier, du kan gärna dunka med pirken i botten. Agna med små sej eller krabbor eller nåt annat gött Vet ej om man trollar sej det är nog vanligare med trolling efter hälle. Stor sej kan man gärna jigga med storm jiggar typ 100 - 350g, bra färger är gt och den röd/guldiga men fungerar säkert med flera.
    http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Fiske efter tosk och sej, bruckar jag göra med häckel och en stor black pilk.
      typ en 200-500g Svenskepilk eller rundpilk har då fungerat bra för min del.

Sej gilla att jaga sitt bytte, så gör klaftiga ryk och hämnta hem linan snappt.

// Magnus

Ursprungligen postat av Sportfiskekärlek Visa inlägg
      Hej bröder!

Jag har fått order av en fiskebroder som ska på Havsfiske nånstans i Nordnorge nästa vecka om att fråga efter råd och tips när det gäller havsfiske av er. Han bad mig starta en tråd och höra lite efter råd, taktik, tekniker och lite småtips när det gäller inriktat fiske efter stor Sej, Torsk samt Havskatt. Men givetvis lär ju en och annan bonusfisk dyka upp också.

Han ville ha extra mycket tips när det gäller Havskatten. Hur fiskar man dom? Vilka djup? Vilken teknik? Taktik? osv.

Även när det gäller stor Sej. Ska man trolla dom tro?

Så all er erfarenhet vill vi ha!

Tack på förhand,

/ Marcus

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
      0 svar
      132 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
      6 svar
      345 visningar
      0 gillar