sailfish i thailand - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sailfish i thailand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sailfish i thailand

Tja, har lite funderingar. Eventuellt så blir det en tripp till thailand i vinter, i så fall är jag riktigt sugen på att jaga lite sailfish.

Om man nu drar upp en lagomt stor sailfish och vill göra en trofé av den, därefter plocka hem den till sverige. Hur går man lättast tillväga med detta och vad kan ett rimligt pris ligga runt?

Någon som har koll på detta? =)

Mvh. Chuck Norris

Ursprungligen postat av Chuck Norris Visa inlägg
    Tja, har lite funderingar. Eventuellt så blir det en tripp till thailand i vinter, i så fall är jag riktigt sugen på att jaga lite sailfish.

Om man nu drar upp en lagomt stor sailfish och vill göra en trofé av den, därefter plocka hem den till sverige. Hur går man lättast tillväga med detta och vad kan ett rimligt pris ligga runt?

Någon som har koll på detta? =)

Mvh. Chuck Norris
    Låter som ett dyrt projekt, har inte exakt koll men jag skulle gissa på att slutnotan inte understiger 50 000 kr.
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
      Låter som ett dyrt projekt, har inte exakt koll men jag skulle gissa på att slutnotan inte understiger 50 000 kr.
      Jaså? ja det är nog inte omöjligt. Vore synd, det är alltså själva uppstoppningsprocessen du menar då? Det är ju inte mört direkt.

Kommentera

Vart i Thailand ska du? Vill du fiska Sailfish ska du satsa på västkusten mot andaman sea.Phuket Har ok med sailfish men beståndet har sjunkit drastiskt senaste åren.. Det bästa stället är Ko ha och koh rok utanför koh lanta där kan du fortfarande ha bra fiske!

Kommentera

Kanskje bättre och ta en fin bild. Förstora upp den och hänga på väggen så
          kan ju Sailfishen få simma vidare........
          Jag är ingen fanatiker men tippar att det blir enklare att övertyga frugan om att få hänga en inramad bild på väggen än en sailfish på 2,5m som samlar dam.
          Senast ändrad av Gotland; 2009-09-26, 14:12.

Kommentera

Ursprungligen postat av tsunami Visa inlägg
            Vart i Thailand ska du? Vill du fiska Sailfish ska du satsa på västkusten mot andaman sea.Phuket Har ok med sailfish men beståndet har sjunkit drastiskt senaste åren.. Det bästa stället är Ko ha och koh rok utanför koh lanta där kan du fortfarande ha bra fiske!
            Har du fiskat där? Jag ska till Lanta i jul och hade tänkt dra till Phuket ett par dagar för att fiska då jag trodde fisket sög runt Lanta. Har provat att fiska där tidigare men hittade ingen bra båt som verkade seriös där men det kanske finns?

Jag tar alla tips på bra fiskebåtar runt Lanta/Phuket, har fiskat några gånger runt omkring där men kanske varit för snål och fått oseriösa kaptener med kassa båtar.

Kommentera

Tjena Puga!!

Fisket runt själva lanta suger ganska hårt men du har närmare till sailfish hot-spots som koh rok och koh ha sen om du kan övertala någon att köra ut tilll en grundtopp som heter hin daeng så kan du ha magiskt fiske efter trevally stora groupers , hajar och annat trevligt! Sen om du gillar speed jigging och bottenmete så finns det riktigt grymma ställen utanför Lanta problemet är bara att hitta någon bra båt att åka ut med.. Jag bodde i Thailand i tre år så jag hade min egen utrustning och åkte ut med lokala fiskare annars blir det ganska dyrt.. Åker du från Phuket så ska du absolut ta en sk Live aboard tripp och vara ute 2 nätter och 3 dar eller nåt sånt. Då hinner du åka ut till ställena där det finns fisk, annars blir det lätt att åka båt några timmar och fånga 2 kg tunor på 50lbs utrustning.. Åk till Tamarind bar vid piren i Chalong bay och fråga efter Uwe Shittanek, walter eller Heino det är trevliga killar som kan allt om fisket runt Phuket de kan säkert fixa ihop en schysst tripp till dig!! Hälsa från Johan och Björn Hagberg från Sverige.

Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
              4 svar
              323 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
              0 svar
              86 visningar