Jag har frågor Angående fiske i grekland? SVARA GENAST! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag har frågor Angående fiske i grekland? SVARA GENAST!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag har frågor Angående fiske i grekland? SVARA GENAST!

Jag ska till grekland i sommar vi har en båt där och jag ska ta med mig Multirullen och Laxfiske spöt och jag måste desperat få reda på hur man ska fiska där? tänkte köpa en Rapala magnum Saltwater och trolla med var kan man trolla isåfall och om man ska spinn fiska vad ska man ha då och var ska man vara? sten bottnar ? sand bottanr? och har ni nån hemsida som tar upp "Sportfiske i grekland" kan ni lägga ut den då?
    Tack på förhand /emil

Den lokala grekiska sportfiskebutiken måste vara det hetaste tipset, dessutom "slipper" du släpa med hela draglådan ju...
    -Det går aldrig, han é ju stor som en gammelgädda!!!
    -Han ska in, och det VET DU!

Kommentera

Det är det som är problemet! Ingen kan ju prata engelska! alla bara snackar grekiska en del pratar engelska barnen oftast som går i en ordentlig skola MEN dom jobbar ju inte i nåra sportfiske affärer :P

Kommentera

Det jag provat i Medelhavet är bottenmete med mask, bra resultat!
        Och det handlade mycket om att få ut betet så har Du i alla fall rätt rigg med Dig.
        www.utreel.com

Kommentera

Tryck ut ett par tydliga bilder på de fiskar du vill fånga, sen säger du väldigt långsamt "Want to cath these" och håller upp bilderna... Hade jag varit hundra på att ingen kunde engelska hade jag nog gjort så. Eller slagit upp i en grekisk ordbok vad de intressanta arterna heter.
          Tänk först - fiska sen!

Kommentera

mete med söt deg eller frilina med bröd funkade bäst. fluga fungerade också. jag stod från land och jag tror inte en wobbler är det bästa att köra med där iallafall eftersom dom flesta fiskarna hade väldigt små munnar.

Kommentera

tror bottenmete med mask är det bästa

Kommentera

Du lär ju hitta snäckor och musslor på stranden, krossa dem och ta ut innehålle. Funkar bra. Eller så går du bara runt i hamnen och letar efter Multe, de hugger jäkligt hårt på vanligt vitt bröd. Det var det roligaste jag gjorde i Grekland sist.

Kommentera

1)ta en tonfiskburk! 2)öppna den! 3)ta ut oljan! 4) blanda oljan med degen!
                  5)funka bra för mig iaf
                  6) lycka till!
                  Senast ändrad av JerkMaster; 2004-06-22, 13:20.

Kommentera

Botten mete (typ som en strömmings häckla,med färre krokar) med fisk eller bläckfisk bitar funkar garanterat på mindre och mellan stora fiskar. För dom större pröva dig fram mer dom mindre fiskarna som levande bete, calamares som botten mete för rocka mm.

lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                    0 svar
                    132 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                    Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                    6 svar
                    345 visningar
                    0 gillar