Arriesjön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arriesjön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Väcker tråden till liv. Vad händer med Arriesjön? Lite ismete där hade ju inte skadat
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #12
      Läste på pimpelforum att den tydligen är stängd ?!?!?!?
      [FONT=Verdana]//Flugspöviftaren[/FONT]

      Kommentera


      • #13
        Vill också veta. Även om det är en ganska dålig sjö, så ligger den relativt bra till för oss fattiga tonåringar.
        Har hört något om någon Jerry Holmström som äger den(?) nu, ingen som vill spinna vidare lite på det för att få fram konkret info?

        Kommentera


        • #14
          Var där idag 2 personer och gick runt hela sjön, testade några kast vid i stort sett alla tillgängliga platser som fanns. En mikroskopisk abborre på ca två timmars fiske. Ska ev prova lite mer nästa helg och stanna över natten om det är bra väder. Mkt fin sjö, bra tillgänglighet och fina utsikter. Tråkigt dock med mycket skräp på vissa platser, fattar inte att folk bara släpper sin skit å går. Nästa gång ska jag ta med extra påsar så får man göra en insats...

          Nån som har nån info från sjön senaste tiden? Tips?
          Jag körde atom 18g och droppen 12g idag. Hugger karpen på spinn eller bara majs?

          Kommentera


          • #15
            Om du är ute efter karp så bör du nog läsa på lite extra.

            Fiskar du med majs och lättare utrustning så kan sjöns många fina sarvar ge en fin fiskeupplevelse. Det finns riktigt grov sarv och tidig morgon och på kvällen (vid skymning och nån timme in på natten) kommer även de stora fiskarna inom kastavstånd.
            Ett tips är att du krokar av dessa skonsamt och åtminstone lägger dem på en plastpåse då du gör detta.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
              Om du är ute efter karp så bör du nog läsa på lite extra.

              Fiskar du med majs och lättare utrustning så kan sjöns många fina sarvar ge en fin fiskeupplevelse. Det finns riktigt grov sarv och tidig morgon och på kvällen (vid skymning och nån timme in på natten) kommer även de stora fiskarna inom kastavstånd.
              Ett tips är att du krokar av dessa skonsamt och åtminstone lägger dem på en plastpåse då du gör detta.
              Lite otydligt av mig =) men jag är inte ute efter karp, var mest nyfiken på om dessa hugger på ex. spinnare. Jag hoppas främst på Abborre som jag käkar, men får man ex gädda eller något annat är det ju också kul, men de åker tillbaka.

              Kommentera


              • #17
                Tycker det är dags att vi bumpar denna tråden Är det bra eller dåligt fiske i Arriesjön ??
                There are two types of fisherman - those who fish for sport and those who fish for fish.

                Kommentera


                • #18
                  Fisket efter sarv och sutare är säkert fortfarande bra.
                  Det jag undrar är om det finns gluggar röjda eller om det bara är bryggan i norra delen av sjön som är vettig att fiska ifrån.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag har en kompis som berättade att hans kompis hade fått en ordentlig Sutare och en liten liten Abborre. Men sedan har jag en kompis till som berättade att det knappt går att fiska där nu eftersom det är så mycket växtlighet alla dessa tips gör mig snart cray cray
                    There are two types of fisherman - those who fish for sport and those who fish for fish.

                    Kommentera


                    • #20
                      Jag har p.g.a. vegetationen framför allt flötmetat efter sarv i Arrie. Då kan man ju fiska ovanför vegetationen.
                      Sutare har jag också flötmetat där när jag hittat vegetationsfria platser (ibland bara fläckar) på botten. Det går utmärkta att mäska för att få ut sutarna ur spenaten.
                      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      714 svar
                      60 350 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X