Sidoparavaner ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sidoparavaner ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De bästa paravannerna var pepsiparavannen som satt på separat lina, vet ej varför dessa försvann från marknaden. Mina har försvunnit söker efter nya.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

walley board är nog ett säkert kort!

Kommentera

Ursprungligen postat av landstrykeren
        Jag köpte Ybs men dom funkar ju tamme fan inte, förmodligen bara jag som är kass, men så svårt ska de väl inte vara`?
        Har du en O-ring eller gummisnodd som stopp till utlösarens fjädering?
        Det gäller att utlösaren sitter på plasts längst ut på "bågen"(i V:et), kan den glida fritt så fungerar det inge bra..
        Och som alla andra har sagt så köp nya utlösare. (orginal utlösaren är totalt oduglig, svår att ställa in)
        Fixade ett par scotty utlösare till mina, fungerar fint men dom är ju inte gratis.
        I övrigt så får man ju som vanligt trimma in grejorna så man får önskad gång.
        Men om det saknas stopp för utlösaren testa att sätta dit en O-ring så kommer dom nog att fungera.(om det nu var det som var felet)
        //
        [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

har 2 yellow bird, men jag har fäst en separat lina till varje som är fäst i fören på båten så om det nappar så slipper jag ha med hela paravanen! men ska skaffa bättre linutlösare!

Kommentera

Ursprungligen postat av micke78
            har 2 yellow bird, men jag har fäst en separat lina till varje som är fäst i fören på båten så om det nappar så slipper jag ha med hela paravanen! men ska skaffa bättre linutlösare!
            Åh Fan, jag har tänkt att göra samma sak.
            Kör du med två utlösare på en paravan då, en fram och en bak?
            Vart har du retriver linan fäst i paravanen?
            Är ju lite skönare att drilla utan att ha paravanen släpandes.
            //
            [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Tja! Sitter å funderar på om det går att stacka spöparavaner, alltså anväda den som en riktig pulka fast utan mast o prylar... är det nån som har försökt och hur har det isåfall gått??

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75
                Jag har tänkt att testa på mig lite trolling på pelagiska gäddor nästa helg och kommer då att testa med sidoparavaner. Vilka paravaner rekommenderar ni och var finns de att köpa med rätt så snabb leverans ?

mvh !
                Pasi 75;
                Ett eller två par bra fungerande sidoparavaner ökar garanterat dina fångster vid ytlig trolling efter gös, gädda, lax, röding och öring! Här varnar jag dig för att köpa "billiga" paravaner som inte tål någon belastning och inte sträcker ut linorna ordentligt vid sidan av båten. Personligen tycker jag att Yellow Bird och Willes Sideliner sträcker ut linorna dåligt. Speciellt Yellow Bird vågar jag kalla för rena skräpet. De ligger mest och studsar i kölvattnet bakom båten. De röda Canon Rover och Gary Roach Walley Bird samt de gula OFF SHORE OR-12 med röda uppvikbara varningsflaggor fungerar utmärkt och sträcker ut linorna mycket bra även i grov sjö. OFF SHORE OR-12 är sedan många år mina egna favoritsideliner eftersom de även klarar att belastas med hängsänken och stora wobbler.
                Go for them!
                Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                5 svar
                793 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RK99
                av RK99

Arbetar...