Trolling hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling hjälp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trolling hjälp!

    Tjena allsammans!

    Jag är flugfiskare in i skälen, men tycker att trolling ser spännande ut. Dock kommer jag bara använda 2 spön så om det ingår i Trolling vet jag inte. Jag har ingen båt, utan tänkte hyra en roddbåt inkl motor när jag ska ut och fiska. Jag är ute efter det absolut billigaste. Jag behöver inte det bästa då jag vill bara komma ut & få det lugnt och skönt. Får jag inte fisk så är det inte hela världen lixom.. Jag är helt ny med detta så jag behöver lite tips på billig utrustning m.m.. . Jag kommer använda mina vanliga haspelspön/spinnspön som duger vad jag har hört. Jag ska inhandla 2 av dessa spöhållare http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fisk...hallare-25413/ hade jag tänkt. Ska jag hyra båt så kan jag inte hålla på att skruva lixom. Sen hur går man tillväga? är det bara att sätta på en gäddtafs o sen en wobbler och kasta ut och sätta den i spö hållaren? Hur får man till rätt djup? hur får man ut wobblern ifrån båten lixom?
    Som sagt, jag är flugfiskare.. Men att dra ut me brorsan o åka lite båt o kolla på 2 spön skadar inte..
    Så kom med lite enkla tips vettja!
    tack

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
0 svar
118 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Båtskär  
Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
0 svar
96 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Gädd-jos  
Arbetar...
X