Bygga egen trollingmast! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga egen trollingmast!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av buuluu Visa inlägg
    OF: Jag nappar på alternativ 1 mest, men är öppen för förslag. Kommer att fiska mestadels i Siljan, finns en bro som man ska åka under max 2.80m vid normalt vattenstånd. Och då kan det vara bra med en mast som går att få ner tillräckligt mycket för att komma under, även vid högt vattenstånd. Jag har tillgång till svets och material det är därför jag valt att bygga en egen mast, och just att jag kan anpassa den PRECIS hur jag vill. Jag har lärt mig att om man ska bygga någonting eget så blir det nästan alltid dubbelt så dyrt som man hade räknat med Men det kanske håller dubbelt så länge. Har en kompis som kör med BIOS masten, vid flertal tillfällen har jag varit med om att masten har "åkt ihop" och även att bromsarna har släppt.
    Hej Bullo; Kommer du förbi Bålsta någon gång ska jag visa dig min 3-delade teleskopmast av rostfritt fyrkantsrör. Den har Palle Sandberg i Järfälla byggt åt mig. Han har byggt en likadan åt Stefan "Trumman" Trumstedt. Ser du teleskopmasten framför dig, då vet du exakt hur du ska bygga den. Du kan skicka mig ett meddelande här via FiskeSnack för att antingen se min teleskopmast eller få kontakt med Palle.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Ps. Palle Sandberg byggde den första teleskopmasten jag hade 1992 till min Silver Hawk , som Johan Abelsson, Wildwater Fishing köpte av mig 1998, samma år som jag köpte min Buster Magnum. Han byggde en ny teleskopmast till Buster Magnumen 1998. Den är lika fin idag som då.Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2009-02-02, 23:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Jari inget problem gå till den lokala smidesfirman med en skiss kan du förtillverka bitar är det bra, helst alltihop bara svetsjobb nödvändigt, prata med dem inget är omöjligt brukar gå under kaffekassan, får du problem PMa har kontakter.mvh vad var det idioten skrev snåjpen kanske
      Var hos min lokale plåtbockare och han log och sa 30 papp.
      Jag sket i det.

Kommentera

30 papp? hade mannnen druckit T-röd?

jeg betalade 3500kr för materialer och arbete när min targabåge gjordes i höstas.

30 papp, mannen är galen eller guldsmed

/Kjelle
        Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
        http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ska höra med en annan stålman om några dagar annars får jag väl gå på kraftig spöhållare med två korta båtspön med en riktigt stark lina till pulkorna.
          Kanske med fjädring mellan räcket och halva spöt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
          8 svar
          725 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg dhaglund  
          Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
          1 svar
          243 visningar
          0 gillar