Köpa djuprigg/dubbla spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa djuprigg/dubbla spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pe5 Visa inlägg
    Har någon av er någon aning om hur grov bommen är till en Easi-Troll? Alltså hur många mm.
    Bör vara 16mm.
    Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inlägg
      Bör vara 16mm.
      Låt oss säga att den är 16 mm, är det möjligt att montera en sån här på bommen? http://www.lorentsmarin.se/SP%D6H%C5LLARE-V-3-0.php
      Står visserligen att bommen bör vara 25 mm, men om man har något mellan kanske?

Kommentera

Jag kör med scotty depthmaster 1050 och är nöjd med dom, jag kör 5 kiloslod. jag har 2 spöhållare i båten och en på riggen så jag kan ha 3 spön på varje rigg... så här ser det ut

Jag tycker att easy-troll känns vekare, iallafall bomen.
        Kolla priserna på olsons fiske i Mariestad/tibro tror dom tar 2300för dom...

till scottys riggar passar sånna här http://johnssportinggoods.com/247.jpg

dom går att bygga enklet själv, en träplatta och två infällda spöhållare från biltema (som kostar 40spän st) som du sätter i plankan så att spöna sitter utanför relingen
        Bifogade filer
        http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Ursprungligen postat av pe5 Visa inlägg
          Låt oss säga att den är 16 mm, är det möjligt att montera en sån här på bommen? http://www.lorentsmarin.se/SP%D6H%C5LLARE-V-3-0.php
          Står visserligen att bommen bör vara 25 mm, men om man har något mellan kanske?
          Visst går det men risken finns alltid att något ger sig vid ett rejält hugg. Bättre om du känner någon som jobbar innon metall industri. Han kan säkert hjälpa dig att bygga både hållaren och fästet efter den storlek du behöver av spillmaterial.

Kommentera

Personligen så skulle jag INTE sätta spöhållare på bomen på en easy-troll, hellre då få till ett dubbelfäste bak..
            Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inlägg
              Personligen så skulle jag INTE sätta spöhållare på bomen på en easy-troll, hellre då få till ett dubbelfäste bak..
              Den är för vek alltså? Kanske skulle kolla upp det där med ett dubbelfäste, synd att det är lite dyrt bara.

Kommentera

Säger direkt vill du ha riggar som räcker för fiske äventyr bortom insjöar köp ordentliga grejor från början dessa klarar allt i insjön men har kraft oxå för större vatten då finns valmöjlighet köper du för smått ja då får du dyrt uppdatera normalt, grundtips kraftiga Scotty eller Cannon manuella ditt bästa val enligt min åsikt också riggar av den typen har ALLTID ett stabilt andrahandsvärde lessnar du finns alltid kunder som plockar upp resterna mvh och lycka till
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                8 svar
                725 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg dhaglund  
                Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                1 svar
                243 visningar
                0 gillar