Angla på eftermiddagen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angla på eftermiddagen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Angla på eftermiddagen

Hejsan!
    Googlade lite men hittade bara en tråd på ett annat forum, sen har det inte gått nå bra och söka här.
    Men tänkte fråga hur eran erfarenhet av att angla på eftermiddagen eller mot kvällen?
    Har testat en gång i vinter och angla, då angla jag mellan 2 till 4, och fick en del gäddor. Men tänkte det kanske bara vara flyt. Tänkte höra om någon mer har testat? För var angelsugen, men när man slutar skolan mellan 1-3 på eftermiddagen är det ju svårt och komma ut några morgnar.
    Tacksam för svar.
    Kolla in min nya blogg! www.pikefisher.blogg.se !! :-)

Ja du lär ju få mer fisk om du är på sjön än om du inte är det...
    Skämt å sido, när jag är ute så tycker jag att det brukar vara bäst på morgonen men det brukar även kunna bli lite aktivitet mot eftermiddagen om man stannat så länge. Nu talar jag om tidigare erfarenheter, i år har fisket gått så j**la uselt alla dygnets timmar! Så det är bara ut och pröva, nu är det ju ljust längre också så det blir ju några timmar ändå. Man får väl tänka lite som på sommaren, då är det ingen som tycker det är märkligt om man åker ut på eftermidagen.
    sigpic

Kommentera

Har kört in i mörkret fyra gånger. Men en gång var efter gös så det kan vi inte räkna nu.
      I de övriga tillfällena har det blivit bra resultat.
      Tog en kort tur på en göl efter skolan på högstadiet och fick sex gäddor på två timmar där jag som mest fått tre på en hel förmiddag.
      Plockade tre gäddor på en sjö när jag plockade ihop grejerna när jag fått tre sen gryningen innan dess.
      Och plockade fyra gäddor ett kvällspass när jag fick mitt ismete PB. Över 5 kg gränsen. ha ha

Får av någon konstig anledning enbart snipor på ismete annars och större på angel.

Så kvällspass har fungerat väldigt bra för mig och morgontrött som man är borde man satsa på det men det är inte vad man är van vid så det blir bara när suget sätter in.

Kommentera

Okej okej! tack, nu vart jag mer motiverad att testa
        Kolla in min nya blogg! www.pikefisher.blogg.se !! :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
        2 svar
        359 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sadda
        av Sadda

Arbetar...
        X