Ismete efter grov Abborre ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete efter grov Abborre ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ok, jag borde heller inte skrivit namnen på sjöarna, men spela roll jag skulle gärna vilja träffa nån på den här hemsidan i verkligheten.
    Det sista en fiskare gör e och ge upp hoppet.

Kommentera

Har testat det flera ggr, men fan, det är en jobbig fiskemetod, när väl fin aabborrmörtar fångats och är reda för attack så kan man ge sig tusan på att det kommer en gäddsnipa eller tio före innan den tilltänkta storabborren ser eller orkar äta min lilla mrtusling
      Hade jag haft obegränsad tillgång på småmört hade jag satsat vidare, men nu har jag inte haft tillgång till det så försökslusten har ebbat ut....det blir pimpel eller bara slumpfångster vid annat ismete nu för tiden
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
        Har testat det flera ggr, men fan, det är en jobbig fiskemetod, när väl fin aabborrmörtar fångats och är reda för attack så kan man ge sig tusan på att det kommer en gäddsnipa eller tio före innan den tilltänkta storabborren ser eller orkar äta min lilla mrtusling
        Hade jag haft obegränsad tillgång på småmört hade jag satsat vidare, men nu har jag inte haft tillgång till det så försökslusten har ebbat ut....det blir pimpel eller bara slumpfångster vid annat ismete nu för tiden
        P-U, ja problemet med gädduslingarna lär ju alltid finnas men iallafall jag inbillar mig att mete ger stor fisk om man bara hittar firrarna. Har du några bra tips på tackel som är lämpliga för Abborr-ismetet ? Mört hoppas jag vi kommer ha tillräckligt av i vinter iallafall.

Harr, plockade bort namnen åt dig i din första post. Du kan editera dina egna inlägg om du vill. När det är dax för någon ny exidition i vinter kanske vi "annonserar" här på hemsidan. Är det något ställe som är välbeprövat kanske vi inte skriver ut nåt i förväg iofs.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Vet att P-U och m@ kört lite ismete efter abborre, fast jag tror inte det gått sådär jättebra? Men hittar man bara fisken så lär det ju funka, problemet blir väl att undvika att en massa smågäddor ger sig på mörten.

Edit; Mitt inlägg blev visst snabbt bekräftat av P-U. Antingen är det segt idag eller så skriver jag för långsamt...
          Senast ändrad av KG?; 2004-11-22, 22:06.

Kommentera

Andreas:Har du inte testat att köra ett par feta maskar då?ska nog testa lite ismete efter borre i vinter...och lake.....och gös....
            Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

läs de nya numret av fiske journalen så får ni bra tips av ispimpel dock inte mete,,,
              //Me

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
                läs de nya numret av fiske journalen så får ni bra tips av ispimpel dock inte mete,,,
                Hehe, just det ... och denna tråd handlar om ... ismete !

KG?, kanske är en kombo av seg sida och seg skribent ?
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Harr
                  Bergman jag vet att du gillar och ismeta, men testa fiska grov abborre med en balanspirk. Storlek 5-7cm, inget illa menat att du ismetar. Men sätt inget abborröga eller nått annat på krocken för då försämrar du gången. Bra platser är mellan öar, men det går också bra att fiska på djup från 3 m-10. Bra ställen i stockholmstrakten är xxx, xxx och xxx i allafall när jag fiskat där, vi kanske möts i vinter.
                  Jag brukar köra med Nils Masters största balansare. Hur kul som hellst och vilka hugg det blir.

Men varför fiska det ena eller det andra när man kan köra båda... Vintern är lång och variation är bara roligt!

Kommentera

Denna gris är tagen på ismete:

Men jag håller med andra talare, storborre drar man på balansare på vintern. Tror det är svårt att rikta ismete mot abborre, det blir mest som bifångster.

/Martin

Kommentera

Har endast haft tillgång till småmört en ggr. Fick en helt ok rad för att vara första ggr. 1200g, 900g, 700g, 500g. Sen hade vi 2 gäddspön ute med, reulterade i en gädda på 7600g. Jävligt lyckad tur för att vara den andra med fisk! Snacka om biten, hehe! Sen körde vi en ggr. till, utan en enda gädda, iosf sig ingen borre heller men men. Jag kommer i vilket fall köra lite riktat borremete som omväxling. Kan nämna att en antal borrar har skavt fjäll på "gädmörtarna" 15+cm.

Men inte en krokning, man har för styva spön(Commondore). När man gör muthugget drar man med sig borren i riktning mot hålet, sen när borren börjar simma simmar den rakt upp, man vevar som en tok, sen sitter krokarna i iskanten medans borren släppt halvvägs. :S
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      488 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lyly19
                      av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      338 visningar