vilka sjöar har is? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilka sjöar har is?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vilka sjöar har is?

har det blivit nån is på tex norrviken/rösjön/lillsjön i sollentuna och bromma, jag har fåttförmig att nån på forumet fiskat på norrviken redan(?), ja e så jä..a sugen på ismete och pimpel nu så jag håller på att spricka

Ursprungligen postat av alleex
    har det blivit nån is på tex norrviken/rösjön/lillsjön i sollentuna och bromma, jag har fåttförmig att nån på forumet fiskat på norrviken redan(?), ja e så jä..a sugen på ismete och pimpel nu så jag håller på att spricka
    Norrviken är öppen mellan Kyrkviken ner till Häggvik, Norr om kyrkviken ligger det is. Längst upp isjön (bollstanäs) är det mella 8-12 cm is. Finns dock en del vindbrunnar och dyligt.

Rösjön ligger men har inte varit där själv , vet ej hur tjock isen är.

Lillsjön antar jag att det ligger is på, är dock inte säker.

Kommentera

alla sjöar som ligger där det är tillräckligt kallt har is nu;-)

Kommentera

is...

vid min sjö så ligger det bara lite tunn is på vissa ställe.nnn men den håller på att gå bort suck.... det är bara plusgrader varenda dag.. för 2 veckor sen kunde ja gå på isen men inte nu..... längtar så himla mycket till fisket på isen..

Kommentera

Ursprungligen postat av Erik fiskarn
          vid min sjö så ligger det bara lite tunn is på vissa ställe.nnn men den håller på att gå bort suck.... det är bara plusgrader varenda dag.. för 2 veckor sen kunde ja gå på isen men inte nu..... längtar så himla mycket till fisket på isen..

var bor du?

Kommentera

landvetter nära gbg

Kommentera

Vid Kärleksudden i Norrviken är det iallafall rätt så tjock is. Tror ni att man kan pimpla på på lördag om det är typ 8-9cm is?

Kommentera

Ursprungligen postat av krille k 2
                Vid Kärleksudden i Norrviken är det iallafall rätt så tjock is. Tror ni att man kan pimpla på på lördag om det är typ 8-9cm is?
                Kollade isen brevid jästbolaget idag, ca 10 cm is. Är dock 4+ grader ute nu och det varma ska hålla i sig. Åler nog ut imorn på ett ismetepass, gäller att passa på innan isen går bort som den kommer att göra om värmen håller i sig.

Kommentera

Är det bra fiske i Lillsjön? Isen borde med all sannolikhet ligga där nu.

Kommentera

nu när ni ska ut o fiska på isen, när den e c.a 10 cm tjock så får ni ju vara försiktiga.... det kan ju vara väldigt många varma källor... så gå försiktigt o fiska lungt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    499 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    2 svar
                    348 visningar