Isläget i Sthlm/Uppsala? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget i Sthlm/Uppsala?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isläget i Sthlm/Uppsala?

Hur är det med isarna i Stockholm? Gärna information om isarna i södra stockholm, Nacka osv

Någon som har koll på bra isar i närheten av Uppsala kanske?

Tacksam för info.

Är nacka verkligen södra sthlm?

Här ligger isarna stabila på småsjöarna med runt 20cm iaf. Så det borde ligga gångbar is på de flesta sjöarna.

Kommentera

Vilken plats är "här"?

Kommentera

Oj glömde att jag inte var inloggad, jag menade södra sthlm/botkyrka.

Kommentera

här " norra roslagen" runt hallstavik 10 mil norr om sthlm ligger insjöarna med varierande 10-15cm men är lite halvtaskiga isar med mycket vatten och stöp! kärgården ligger men är troligtvis bara en tynre is på kanske 1-5cm!!
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

ska ni ut på isarna se till o inte va själv när nio går ut!!jag var med o drog upp en gubbe i lördags ur en vak så isarna är inte bra..!
            UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
            minken.bloggsida.se/

Kommentera

Om det blåser och regnar samtidigt får man kolla läget hela tiden om isarna är tunna.

I lördags morgon när jag gick ut var det precis tillräcklig is (4-5 cm). Men efter tre timmar hade det slipats ner så pass mycket att jag fick bege mig hemåt.

/Martin

Kommentera

Isarna på Stockholms större sjöar. Dom är inte hundraprocentiga. Vissa delar är kanon. Medans andra delar är tunnare. Med natten 7 minusgrader blev dom bättre. Men man får ta det väldigt lugnt. Dom mindre vatten är det grönt.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
                  här " norra roslagen" runt hallstavik 10 mil norr om sthlm ligger insjöarna med varierande 10-15cm men är lite halvtaskiga isar med mycket vatten och stöp! kärgården ligger men är troligtvis bara en tynre is på kanske 1-5cm!!
                  Vi var nära furusund i Lördags och där var det öppet vatten på många ställen. Vi hittade till slut en skyddad vik som isen låg på. Inga tjocka isar max 5 cm och väldigt mjuk. Men "gubbarna" fick gå först och känna. Så vi fick hålla oss till ett litet område. Vi fick en hel del fina abborrar i alla fall. Dem största låg väl runt 5 hg. Riktigt kul att pimlpa med stora balansare. Men man fick inte dirkekt hoppa på isen. Sen var det smartast att hålla avstånd fråb varandra... Vart lite extra spännande att fiska denna gång.

Kommentera

Nån som vet nåt om isarna i södertälje trakten typ vällingen och måsnaren tex

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    1 svar
                    136 visningar