Isläget runt Linköping? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget runt Linköping?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isläget runt Linköping?

Hur ser isarna ut på Järnlunden och Stora Rengen efter allt snöande? Skall ner dit på pimpel-SM i helgen. Har en känsla av att det är rejält stöp...

Jag var ute på en mindre sjö i samma område för ett par vecor sedan (precis innan snön kom), och då var det otroligt fina isar 10-15 cm. Efter att snön kom har det varit töväder i omgångar utan att den smält bort helt så det finns nog risk för stöpis.

Kolla följande länk så får du en uppfattning om hur läget sett ut senaste veckorna:

Kommentera

Thnx!

Det är lite viktigt att veta föret när man skall välja område.

Kommentera

Farsan var ute på Stora Rengen förra veckan. Han rapporterade allt från renblåsta fläckar till 2 dm sörja. Samma läge upplevde jag själv i lördags på en sjö i samma storleksklass några mil söderut så Järnlunden är nog likadan. Kanske har det frusit på lite sedan dess men träningsvärk efter helgen är nog att räkna med.

Kommentera

Hej... jag e medlem i SFK Firren och var på klubbmöte igår. Där sa de att det nästan va lika bra att ha me sig vadstövlar, för att det va så jävligt med stöp... Isen bör nog hålla men det fanns olika teorier om att kanske skicka ut en klass i taget... så det va en del oroliga miner där igår... Men det går nog bra...

Kommentera

Låter "Roligt"... Hursom, nu drar jag söderut!

Kommentera

St. rengen

Var nere o matade mina mörtar i stugan o kunde konstatera att det fryst på i "2 lager" trots att det varit minus sedan senast jag högg upp hålet så var det inte igenfruset i "det undre" lagret.

som sagt, gummistövlar är nog ett måste. Lycka till

Kommentera

Det blev broddföre till slut, perfekt is! Sjöarna frös ihop i slutet på veckan så nu var övre islagret på de flesta ställena 7-8 cm. Stora Rengen hade fortfarande områden med stöpis. Slutade på en skaplig 25:e plats.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                2 svar
                371 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sadda
                av Sadda

Arbetar...
                X