Hur ser isarna ut på Järnlunden och Stora Rengen efter allt snöande? Skall ner dit på pimpel-SM i helgen. Har en känsla av att det är rejält stöp...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isläget runt Linköping?
Collapse
X
-
Jag var ute på en mindre sjö i samma område för ett par vecor sedan (precis innan snön kom), och då var det otroligt fina isar 10-15 cm. Efter att snön kom har det varit töväder i omgångar utan att den smält bort helt så det finns nog risk för stöpis.
Kolla följande länk så får du en uppfattning om hur läget sett ut senaste veckorna:
-
Farsan var ute på Stora Rengen förra veckan. Han rapporterade allt från renblåsta fläckar till 2 dm sörja. Samma läge upplevde jag själv i lördags på en sjö i samma storleksklass några mil söderut så Järnlunden är nog likadan. Kanske har det frusit på lite sedan dess men träningsvärk efter helgen är nog att räkna med.
Kommentera
-
Hej... jag e medlem i SFK Firren och var på klubbmöte igår. Där sa de att det nästan va lika bra att ha me sig vadstövlar, för att det va så jävligt med stöp... Isen bör nog hålla men det fanns olika teorier om att kanske skicka ut en klass i taget... så det va en del oroliga miner där igår... Men det går nog bra...
Kommentera
Hursom, nu drar jag söderut!
Kommentera