lina till pimpel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lina till pimpel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Originally posted by NEO
    Till JJJ78: Som jag skrev tidigare så kan det vara bättre att använda nylonlina om det är riktigt kallt, men jag föredrar att använda superlina på grund av stumheten och den högre brottstyrkan.
    Jo jag förstår, men som du sa tidigare att du ska prova lite tunnare powerpro (0,13)... Hur mycket håller den för? Ganska mycket! Jag tycker att det är lite för grovt fortfarande. Prova med den tunnaste powerpro så blir det nog jätte bra... Du kommer att få dubbelt så mycket fisk.

    Men som jag sa tidigare så får du göra precis som du vill! Tänkte bara tipsa hur man får bra med fisk...

    Kommentera


    • #12
      Originally posted by JJJ78
      Jo jag förstår, men som du sa tidigare att du ska prova lite tunnare powerpro (0,13)... Hur mycket håller den för? Ganska mycket! Jag tycker att det är lite för grovt fortfarande. Prova med den tunnaste powerpro så blir det nog jätte bra... Du kommer att få dubbelt så mycket fisk.

      Men som jag sa tidigare så får du göra precis som du vill! Tänkte bara tipsa hur man får bra med fisk...

      Oavsett om han tar 0.13 Power Pro eller 0.10 (som är den tunnaste) är väl linan lika stum?! Ska han byta lina är det ju lika bra att byta till nylon.

      Kommentera


      • #13
        Originally posted by rapala
        Oavsett om han tar 0.13 Power Pro eller 0.10 (som är den tunnaste) är väl linan lika stum?! Ska han byta lina är det ju lika bra att byta till nylon.
        Jo det är sant!

        Kommentera


        • #14
          har sett 0.06mm flätlina, kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var.. Såg den i tyskland..

          Kommentera


          • #15
            Har inte DynaCable en liknande dimension?

            Kommentera


            • #16
              Använder FL MicroIce 0.10 mm, och någon nylon 0.12 mm till ett mormyrskha spö.
              sigpic

              Kommentera


              • #17
                Flätlinorna ställer till med mer trassel när man pimpelfiskar. Det kan bli konstiga härvor som är närmast omöjliga att reda ut.
                Så länge man inte pimplar djupare än 8-10 meter finns det ingen större anledning att använda flätlina.
                Stroft är en bra pimpellina. Gärna 0.20 eller 0.22 ,tunnare lina är som regel onödigt om man inte finlirar väldigt grundt.

                Kommentera


                • #18
                  Neo; Hur djupt brukar du fiska?
                  Använder du spö med haspelrulle?
                  Får man lite fart på abborren finns alltid trasselrisk om man fiskar djupt.
                  Flätlinorna är ganska mjuka och korvar gärna ihop sig.
                  Men om det fungerar bra för dig är det bara att gratulera...

                  Kommentera


                  • #19
                    Jag kör med Firle Line - Micro Ice 0,12
                    Har funkat skit bra, har i och för sig bara testat två gånger.. men med bra resultat.. första gången fick jag 3 regnbågarr på ett par timmar.. andra fick jag 5st.. och man känner minsta lilla nafs.
                    Jag rekomenderar denna lina varmt och jag kommer fortsätta med den

                    ><(((*>

                    _____________________________________________

                    Kommentera


                    • #20
                      både dynacable och nya whiplash pro finns i dimensionen 0.06. jag hade dynacable 0.08 till ulspö förut, men den traslade sig för mycket...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                      0 svar
                      145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      1 svar
                      100 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Moddifier  
                      Arbetar...
                      X