pimpla röding? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

pimpla röding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • pimpla röding?

    Halloj! Tänkte kolla om någon har några bra tips om var man kan pimpla röding nu? Hyffsat tjock is är ett måste =) tänkte ge mig ut lördag eller söndag. Utgår från stockholm så gärna inte alltför långt borta, men några timmar kan trippen ta det gör inget.

    tacksam för tips!

  • #2
    Hedemora STORA BREDSJÖN
    Belägen mellan Intrånget och Garpenberg.
    Brygga, handikappbrygga, eldstäder, familjevänligt.
    Fiskarter:
    Inplanterad öring, regnbåge, röding även abborre och gädda.
    Fiskekort:
    Dagkort 100 kr. Max 3 fiskar/dagkort.
    Fiskekortförsäljare:
    Hedemora Fiske, Myrtorget, tel 0225-136 61.
    Roland Gruvsjö, Garpenberg, tel 0225-203 91, 070-568 28 33.
    Hanlar´n Garpenberg, tel 0225-200 19.

    Kommentera


    • #3
      Örsjön ligger inte långt från stan.

      Bäckröding, Regnbåge och Öring.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

      Kommentera


      • #4
        Tackar för tipsen! ska kolla upp detta lite närmare så får vi se vart vi hamnar =)

        skitfiske!

        /Andy

        Kommentera


        • #5
          Kan man kikpimpla där blir det som riktigt fjällrödningsfiske eller som fiske efter regnbåge i en sumpig damm?
          Det är dagens härliga sanning!

          Kommentera


          • #6
            Inga problem att kikpimpla på Bredsjön klarvatten sjö drickbart vatten
            du ser en större mormyska på 6-8 m utan problem..

            sjön är på ca 35 hektar snittdjup ca 6-8 m med djuphål på 24 m
            Senast ändrad av Gruvis; 2006-01-11, 21:33.

            Kommentera


            • #7
              härligt! kan jag ta mig dit från Uppsala? är det rimligt för en dags fiske?
              Det är dagens härliga sanning!

              Kommentera


              • #8
                inga problem har träffat folk från uppsala som åker upp över dan och fiskar +det finns ett vandrarhem 4 km från sjön + ett 13 km från sjön om du vill stanna över helgen pm:a mig för mer info .

                det borde inte ta dig mer än 2 tim max att köra upp hit
                Senast ändrad av Gruvis; 2006-01-16, 20:21.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                2 svar
                370 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sadda
                av Sadda
                 
                Arbetar...
                X