TJoho! jag kom tvåa av juniorerna!
fisket började trögt med småabborre som nappade. sen forsatte jag och en kompis ut från öarna för att leta efter ett djup. ingen fisk. jag fick 9 små abborrar av dem släppte jag tillbaka 8. jag tog upp en. min kompis fick 1 abborre och en gärs,han slaktade båda två. eftersom det var så trögt gav vi liksom upp.... vid invägningen försökte jag självfallet smita för att slippa skämmas då många andra hade fångat mycket små abborre och även ett par stora. Det var 3 juniorer med och eftersom jag fångade en 10 gram större abborre än min kompis (40-30 blev det) så kom jag tvåa! jag vann 50 kr och ett ismetespö för gädda!
ställningarna i juniorklassen blev : Lukas 650 gram, Marc 40 och filip 30..
TJoho! jag kom tvåa av juniorerna!
fisket började trögt med småabborre som nappade. sen forsatte jag och en kompis ut från öarna för att leta efter ett djup. ingen fisk. jag fick 9 små abborrar av dem släppte jag tillbaka 8. jag tog upp en. min kompis fick 1 abborre och en gärs,han slaktade båda två. eftersom det var så trögt gav vi liksom upp.... vid invägningen försökte jag självfallet smita för att slippa skämmas då många andra hade fångat mycket små abborre och även ett par stora. Det var 3 juniorer med och eftersom jag fångade en 10 gram större abborre än min kompis (40-30 blev det) så kom jag tvåa! jag vann 50 kr och ett ismetespö för gädda!
ställningarna i juniorklassen blev : Lukas 650 gram, Marc 40 och filip 30..
vinnaren av alla fick över 6000 gram
Varför släppte du tebax tusenbröder på en pimpeltävling ?
vad skulle jag göra med dem efter invägningen? och de vägde ju 30 gram styck ju! en hyfsad abborre skulle ju piska 15 tusenbröder... men nu inser jag att jag skulle ha tagit upp dem och sedan smygit ner dem i någon annans påse!
man lär sig sålänge man lever
haha jag läste att det bara var du och två man till där i lördags jason!
Kommentera