Kommit igång med isfisket ännu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kommit igång med isfisket ännu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kommit igång med isfisket ännu?

    Isläget är ju inte det bästa men hörde att en kollega faktiskt varit ute och ismetat häromdagen. Nu vet jag inte exakt vart han var men en bit norr om Stockholm på en mindre sjö. Isen var runt 6-7 cm där.

    Någon av er som kommit igång ännu?

    Jag är sjukt sugen på att komma ut och ismeta och umgås med goa fiskevänner.
    Senast ändrad av Bergman; 2015-12-18, 10:54.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Nej, men jag har hittat min gamla moraspiral (som inte använts på ett drygt kvartssekel). Funderar på att låta tomten ge mig en sådan där flytoverall, ett par isdubbar och några isfiskespön. Å andra sidan så är det fortfarande öppet vatten...

    Kommentera


    • #3
      Vissa mindre sjöar har gångbar is men vädret ser ju inte så bra ut närmsta dagarna så den lilla is som finns lär ju smälta bort. Får hoppas det vänder efter jul!
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #4
        Jag hoppas också på kyla och is efter nyår, har ett par nya spön och har investerat i en Magda till ett av dem som jag vill prova. Allt är framtaget och färdigpysslat med, bara isen som fattas den kommer snart.

        Kommentera


        • #5
          Här i Sundsvall har isen på småpölarna varit fiskbara i 2-3v!
          Jag har hunnit med 3st ismetepass och fått massor med gäddor men inget stort, tyvärr.

          Till helgen kan det bli premiärfiske efter Abborre istället var tanken.. Ser dock ut att bli dåligt väder och det brukar inte innebära bra fiske direkt..?

          / HenkeW

          Kommentera


          • #6
            Ja, i år har mellantiden mellan spinnfisket och ismetet varit rekordlångt känns det som. Egentligen borde man ut med båten nu i helgen då det ska bli varmt och gäddorna säkert kommer vara på hugget men rådande utmattningssyndrom gör sig för påtagligt för tillfället.

            Inga fler minusgrader i år enligt långtidsprognoserna så blir det några vettiga isar blir det förmodligen nästa år men då släpper ju en massa fiskeförbudsområden man kanske vill ut på istället...

            Kommentera


            • #7
              Förhoppningsvis premiär imorgon. Här i Dalarna är det skapliga isar på mindre pölar, var väl 7+ cm i förra veckan och sedan har vi haft några kalla dager så det lär väl vara över decimetern nu.

              Kommentera


              • #8
                Här behöver man vara Jesus för att komma ut på sjön utan båt...

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Här behöver man vara Jesus för att komma ut på sjön utan båt...
                  Det där fick mig att tänka på historien om biskopen, prästen och teologistudenten som satt och metade i en eka ute på sjön. Efter ett tag tog biskopens maskar slut så han klev helt sonika överbord och knallade i land, hämtade mask och gick samma väg tillbaka. Teologistudenten glodde med stora ögon men vågade inte säga något och alla tre fiskade vidare. Efter en stunds ytterligare metande tog även prästens maskar slut, så han gjorde precis som biskopen. Teologistudenten visste inte vad han skulle tro när han såg prästen gå i land på vattnet , men vågade inte säga något nu heller. Trion metade vidare tills teologistudentens maskar också tog slut, och då ville han visa de andra två att han minsann också var fast i sin tro och klev överbord. Med följden at han sjönk som en sten. När biskopen och prästen strax efteråt hade dragit upp honom så sade biskopen: -Visst ska man vara fast i sin tro, men ännu viktigare är det att veta var stenarna ligger.

                  Kommentera


                  • #10
                    Premiärade för över en månad sedan, tyvärr inte varit ut något efter det men isen är det ingen bristvara på.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    0 svar
                    63 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X