Lite tips tack om ni har smarta lösningar på att förhindra frysning i angelhålet/ismete? Jag har såna där fryspluggar men redan bara vid par grader kallt så frös pluggarna fast i linan mm. Skall påpeka att jag hade inte t-röd i plugghålet. Men har ni bra lösningar på detta evigt springande mellan alla borrhålen?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Undvika frysning i hålet
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av stefan1 Visa inläggAnvänd sprit eller fiska bara vid plusgrader.hehe.. T röd i hela hålet eller bara i fryspluggen.... hur mycket liksom bara några droppar eller? man kan kanske lägga över något över hålet typ tjock pappkartong bit eller nåt va vet jag.....
Kommentera
-
En del klipper ut "lock" av liggunderlag och använder i hålet. "Locket" behöver en springa till ett hål i mitten för att det skall fungera.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fear Visa inlägginte vodka då eller?hehe.. T röd i hela hålet eller bara i fryspluggen.... hur mycket liksom bara några droppar eller? man kan kanske lägga över något över hålet typ tjock pappkartong bit eller nåt va vet jag.....
Kommentera
-
http://www.wbyfiske.se/frysflaskan-vikt-guld-p-50.html
Vet inte om länken blir rätt. Antar dock att du redan har denna. Oavsett vad du använder för medel så räcker det med några droppar. En tryck på flaskan och du får lämplig mängd. Det är i fryspluggen du ska sikta dina droppar mot
Tänk dock på att vid användning av diverse spriter så kommer också risken med mindre antal napp. En mört som luktar t-sprit är ju inte lockande. Inte heller en matgädda som luktar t-sprit.
Rapsolja funkar, men inte olivolja t.ex. Olivoljan lagrar sig i flaskan efter en säsong. Rapsoljan kan du använda säsong efter säsong och du har det säkert i köket redan.
Enda nackdelen är kladdet. Vet inte hur det är mot nylonlina. Men angellina blir smaskig så att säga. Men helt klart värt mödan.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inläggJag provade mycket fryspluggar och liknande för 10 år sen ungefär. Men har kommit fram till att det som funkar bäst för mig är att gå ett varv och ösa ur isen med lagomt intervall. Då blir man lite varm själv också.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera