Jag har ett gäng frysta betesmörtar som jag tänkte använda, men hur gör ni tinar ni opp dom dagen kvällen innan hemma eller lägger ni dom i vatten sen eller i påse bara till fisketuren? Hur förvarar ni dom som bäst till fisketuren isen från hemmet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fryst betesmört
Collapse
X
-
Hmmm tänkte väl mer om dom som kör med fryst tinar opp dom o sen lägger dom i hink med vatten för att hålla dom mjuka så att säga. Risken e ju att dom fryser o blir stela ute sen när man är på isen. man vill ju dom skall hålla lukten o allt sånt. Om dom tinnas o ligger för länge så antar jag dom blir lite slaskiga eller ja håller sämre på kroken sen eller? Tinar ni dom hemma o sen bara förvarar i påse eller i liten hink med vatten o låter dom flyta runt för att hålla sig någorlunda mjuka
Kommentera
-
Ok så du menar. Handlar väl om hur kalt det är och hur länge du är ute. Har SJ inte stött på problemet med att dom fryser för mycket för mig. Men heller inte ute hela dagar när det är 10- och mer. Men skulle jag ha det som problem skulle jag hänga dom under isen eller kylbox mm. För att slippa genomfrusen fisk. Är ju lite vitsen med frusen att slippa plaska runt med stor hink med vatten. Iallafall om du frågar mig. Men samma där låt fantasin flöda och kör.
Kommentera
-
jajamän tackar för det
Har aldrig isfiskat med död mört nån gång det pratas ju mycket om att det fäller mindre med död mört än levande. Har du nån ide kommentar om det som kanske testat just det? Just nu e det så dåligt att få tag på mört hos mörthandlarna här så man undrar vart dom har simmat
Kommentera
Kommentera