mäsk vid isfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mäsk vid isfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• mäsk vid isfiske

Om man ska använda mäsk vid isfiske ska man då ha mäsken på samma lina som kroken eller ska man ha mäsken i ett hål breve?
    sjuksköterskestudent från västerås

Du ska meta och blodmäska i samma hål. Meta är väl kanske inte helt rätt. Pimpelfiske eller ismete menar du väl.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av ohlstedt
      Om man ska använda mäsk vid isfiske ska man då ha mäsken på samma lina som kroken eller ska man ha mäsken i ett hål breve?

ska du pimpla sik är det effektivt att blanda lite matolja och vallmofrön och stoppa i ett plaströr som når under isen, blås ut det så det flyter upp under isen, siken blir klart intresserade av fröna,ner med en mormyska och ha ett trevligt fiske
      Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

en fråga från oerfaren, finns det sik i mälaren?
        sjuksköterskestudent från västerås

Kommentera

Ursprungligen postat av ohlstedt
          en fråga från oerfaren, finns det sik i mälaren?
          Vi har sex arter av sik i Sverige och siken finns i nästan alla vatten men i vissa dyker den bara upp sporadiskt. Mälaren verkar vara ett sånt vatten. Jag har aldrig fått eller sett en sik i mälaren men jag är ganska övertygad om att det finns.
          www.brofiske.net

Kommentera

Ursprungligen postat av Plizken
            Vi har sex arter av sik i Sverige och siken finns i nästan alla vatten men i vissa dyker den bara upp sporadiskt. Mälaren verkar vara ett sånt vatten. Jag har aldrig fått eller sett en sik i mälaren men jag är ganska övertygad om att det finns.
            Vi har 7 sorters sik i sverige de är : Aspsik, blåsik, planktonsik, sandsik, storsik, storskallesik och älvsik.

Vänern, Vättern, Mälaren och Hjälmaren
            Sik fiskas huvudsakligen i Vänern och Vättern. Arten förekommer dock även i Mälaren och Hjälmaren, där fångsten kan vara några hundra kilo per år. Dessa sjöar är för varma, näringsrika och har för många andra fiskarter för att siken skall kunna hävda sig konkurrensmässigt.
            Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
            2 svar
            245 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg ArvillaKovacek  
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            344 visningar
            0 gillar