Pimpla Havsöring? Stockholms trakten.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpla Havsöring? Stockholms trakten..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpla Havsöring? Stockholms trakten..

Är det rimligt? Vad behöver jag?

Haspel eller Amba på kort spö? Sommarens lina får lov att duga, .15 powerpro.
    Ska jag meta eller pimpla? Maggot, majs och räka? Ska räkan vara med kläderna på?
    Annars hårda beten, långsmalt, mässing, koppar, silver kanska rentav prova en Ludde?

Huggkroken ligger redan i bilen så det är väl bara hoppas på vädret, framförallt att det inte blåser tok mycket.

Imorgon gäller det, när tjejen fått lösa melodikrysset, så smäller det!

Återkommer med rapport!
    [FONT=Comic Sans MS]Skit fiske var det![/FONT]

/Team Abbe ><>

http://team-abbe.spaces.live.com

Ligger isen?

Ska du pimpla från is? Låter livsfarligt i denna mildvinter.. Dessutom har jag aldrig hört talas om att man fångar öring från isen. Vad jag vet går dom inte vid botten och trycker så fiska inte där. Om du vill fånga öring så här års skulle jag prova flugfiske/ spinnfluga på grunt(isfritt) vatten, riktigt långsamt , trög fisk så här års. tubfluga av något slag eller steamer. Alternativt långsamt sjunkande kustwobbler som mer eller mindre går att få att stå stilla i vattnet. Jag har aldrig testat det själv men jag tror det är det som gäller.

Lycka till, glöm inte flytväst och visselpipa eller varför inte mobiltelefon i en plastpåse. Ifall du går igenom dvs.

Kommentera

Meta på räka är en etablerad metod för att fånga havsöring från isen. Det brukade vara pimplerävarna i skärgården som alltid hade en rev ute med räka; 1-2 öringar per vinter var resultet för de som jag känner.

Men de senaste åren har folk börjat fokusera på det på allvar. Det ismetas riktat efter havsöring.

Köp senaste fiske-feber. Den har en spännande artikel om just det.

Kommentera

mm, har vänner som flitigt metar öring med räka, och även pimplar en del med balansare. räkmetet har nog varit bäst. ofta med bara metern vatten under isen. för ett par år sedan hade en vän 2-3 öringar i snitt på 5-6 turer. blanka och fina 3 spön

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        2 svar
        245 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg ArvillaKovacek  
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        2 svar
        343 visningar
        0 gillar