vart fäster ni vippan när ni använder dessa klämmor?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Klämmor till ismete...
Collapse
X
-
Fishmastah: kolla där.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggwww.cephalus.nu -> artiklar -> klicka på "klämmbilden"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggEller moda ett angeldon,sätt ett eller två häftstifft(?) på baksidan av angeldonet så du kan stoppa ner vippan där,luta spöt i "veven" där angeldonslinan ska vara.
Smidigt dom fan..Inte ens i närheten av klämmorna något av dem...Ursprungligen postat av N-R-G Visa inläggVet att klämmor funkar utmärkt men e det ingen som har testat korta banksticks? eller blir det ostabilt..............sigpic
Kommentera
-
Ja, varför skall man krångla med att samla snö/slask, borra xtrahål och sedan ha ett helvete med att göra om dessamma när man byter hål/flyttar spöna...Ursprungligen postat av Majakovskij Visa inläggVarför krångla till det?
Avlägsna bara spolen på angeldonet och kör in en skruv eller liknande att luta spöt mot.
Dessutom är mörka färger riktigt dåliga när vårsolen ligger på, suger åt sig värme och välter
sigpic
Kommentera
-
Fast det ska inte vara nödvändigt att behöva borra upp ett halvt hål bredvid för att sätta i angeldonet. Det räcker att nyttja kniv eller en liten yxa. Allt för bekvämt blir väl aldrig fiske men om du nu finner vårsolen som ett problem är det bara att ta några tag med målarpenseln.Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggJa, varför skall man krångla med att samla snö/slask, borra xtrahål och sedan ha ett helvete med att göra om dessamma när man byter hål/flyttar spöna...
Dessutom är mörka färger riktigt dåliga när vårsolen ligger på, suger åt sig värme och välter
[FONT=Verdana][/FONT]
Kommentera
-
körde med klämmor förut vilket funkade bra. Speciellt när jag hade lindat en "hög" med eltejp runt klingan på spöet för att få klämman att fästa kanonfint. För att de inte skulle åka runt på isen när de blåste lite tejpade jag fast en spik på klämmans handtag, så att dess spetsiga del fick fungera som brodd, bara att trycka till lite lätt så satt de fint i isen.
Men köpte för ett par år sedan trebenta "mini" spöhållare som är höj/sänkbara. Så nu har klämmorna fått sig en egen "plats" i en låda i fiskerummet.
Kommentera
-
Om du jackat dom och sedan sätter dom runt ringarna på spöet så slipper du tejpaUrsprungligen postat av Stefannilsson73 Visa inläggkörde med klämmor förut vilket funkade bra. Speciellt när jag hade lindat en "hög" med eltejp runt klingan på spöet för att få klämman att fästa kanonfint. För att de inte skulle åka runt på isen när de blåste lite tejpade jag fast en spik på klämmans handtag, så att dess spetsiga del fick fungera som brodd, bara att trycka till lite lätt så satt de fint i isen.
Men köpte för ett par år sedan trebenta "mini" spöhållare som är höj/sänkbara. Så nu har klämmorna fått sig en egen "plats" i en låda i fiskerummet.
sigpic
Kommentera
-
Jag tar små lätta enkla klämmor, lindar dit extra ben med eltejp. Tar ett smalt rör ch tejpar dit på klämman. Nu kan jag justera höjden på vippa istället för att böja den lilla flärpen i fram......
Vippan kan böjas till lite i nederdelen så den inte glider i röret.Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera