Isfiska abbore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isfiska abbore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isfiska abbore

Hej
    Är det någon som har något bra tips hur man kan fiska abbore från is bekvämt?
    Menar att man kanske lägger ut några spön och sitter själv vid elden på land och vaktar spöna nära det nappar. Tänkte höra om ni har provat lite latmansfisket och vad ni då använt för utrustning och bete.

Ursprungligen postat av carro1976 Visa inlägg
    Hej
    Är det någon som har något bra tips hur man kan fiska abbore från is bekvämt?
    Menar att man kanske lägger ut några spön och sitter själv vid elden på land och vaktar spöna nära det nappar. Tänkte höra om ni har provat lite latmansfisket och vad ni då använt för utrustning och bete.
    Jag skulle använda samma angelkrokar som till gäddorna och agna dom med lika stora mörtar, sedan köra på med angeldona, använd gärna knallkork!

Abborren är mkt glupskare än man tror ! Lycka till med latmansfisket!
    sigpic

Kommentera

jag skulle inte köra ismete, med ca 0,35 nylon lina och 2 lite mindre 3 krokar.
      sen agna på med mört, löja eller strömming, gärna lite mindre beten om du vill ha större chans. kör ganska djupt, nära botten, utanför uddar, eller bara mitt ute på sjön. om det inte hugger på ett tag så byt plats. och sätt spöna ganska tätt på varje plats.
      Lycka till.

Kommentera

Goast är väll ändå att sitta med ett pimpelspö och en balanspirk i änden och bara känna hur det suger till i grejerna..

Kommentera

Bekvämt o ganska effektivt har jag upplevt fiske med ganska liten mört på en mindre trekrok. Lite större agn har ofta genererat i lika många hugg, men har däremot varit mycket svårare att kroka ordentligt på...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
          2 svar
          450 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lyly19
          av lyly19

Startad av Sadda, igår, 19:09
          0 svar
          29 visningar