Är det någon som har bra förslag på utrusting för pimpla lake? Vad man ska ha för pirk och storlek på kroken? Ska det vara en trekrok och vilken storlek? Sätt gärna in bild på utrustingen ni gillar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Pimpla lake
Collapse
X
-
Ett kraftigt pimpelspö med 0,35-0,40mm nylonlina utrustat med någon form av rejäl tyngd som gärna får skramla. T.ex jiggskallar på 40-50 gram eller mindre havsfiskepirkar eller stora rödingblänken, gärna i kombination med nån spinnarsked eller liknande som gör att det skramlar lite extra. efter pirken eller vad du väljer att använda fäster du en tafs på 15-20cm 0,40mm nylon med en enkelkrok runt storlek1/0 av bra kvalité som agnas med en fiskfile, fiskhuvud, räka eller dylikt. Sen är det bara att sätta sig på en plats med lake och börja dunka pirken i bottenDen förste att gå Ad Hominem förlorar
-
Lånar tråden lite;
Vilka ställen på sjön är säkrast för lake ?, tänker då mest på fiske i stillastående sjöar, inte vattendrag.Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!
Kommentera
-
lake
Jag pimplade lake i söndags natt. Fick 3 st på ismete, fast la mörten på botten. Satt samtidigt och pimplade efter lake, men fick inte ett napp.
Hur länge sitter ni vid era hål? Har Lake hugg perioder? Vilka tider är dom mest aktiva? Vilket väder är att föredra?
Jag har fått mina vid ett utlopp vid 4 meters djup.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera