Deprimerande vinter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Deprimerande vinter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Problemet med att lägga i båt nu är att den garanterat fryser fast så fort man fått i den, Har en stor tung roddbåt som väger alldeles för mycket för att man ska flytta den mellan olika vatten och den ligger vid föräldrahemmet 20 mil från uppsala. så det blir till att se sig om efter fiskevatten norrut i landet tillsvidare och satsa på rödingrekordet istället.

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
    Äsch då, dubbelankra med riktigt tunga ankaren och spänn utav bara fan! Och det blåser ju inte kuling varje dag... att ge upp ger ingen storabborre

Kommentera

Vintern är ett fint tillfälle att få lite omväxling och prova lite nya vatten (om man, som jag, inte har båt på traiiiler). Det är skittrist att det är såhär segt. Jag tog upp båten i november för man vill ju ogärna att den ska frysa fast, men sen dess har det ju vart mildväder i princip. Suget är nåt enormt just nu, funderar på en panikartad bottenmetestur efter borre bara för att komma ut.

Kanske ska ringa båtklubben å höra om man kan sätta i redan nu så jävla bittert bara om den fryser fast å man har tjatat sig till att få sätta i

Jag håller med dig micke, det är sjukt trist att det är på det här viset.
      När drar vi?

Kommentera

Jag förstår precis vad du känner . Som tur är att jag bor precis på gränsen i sverige där det blir betydlig kallare , så varje sjö som ligger hemma hos mig ligger de minst 3 dm is . de är underbart att bara gå på en fredag i skolan och tänka ut vilket ställe man just ja fiska på dagen där efter. Men om ja då inte kommer ut får jag riktig fiske abstinens och sitter hemma och i prinsip skakar , Så jag lider verkligen med dig att du inte har tillgång till "vanligt" pimpelfiske på de senaste 2 åren .

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
        2 svar
        248 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg ArvillaKovacek  
        Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
        2 svar
        363 visningar
        0 gillar