vad är erat bästa blänke för röding och öring? Vilken färg vill du helst ska finnas med på "kroken". Sjung ut gamla som unga!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa blänket!
Collapse
X
-
Har testat många blänken och även testat flera samtidigt för att jämföra.
Det jag fått överlägset mest på är ett som kallas Spätta. Orkar inte googla nu men det är rätt så vanligt och finns i många fiskeaffärer tror jag. Till skillnad mot tex jiggfiske efter abborre eller gädda då man aldrig kan ge ett enda rätt svar utan det växlar från dag till dag så har det här blänket levererat mest öring och röding oavsett förutsättningar!
Har bara fiskat i västra Jämtland så kan ínte jämföra mellan olika platser.
EDIT: Orkade visst googla och så här ser det ut:
-
[QUOTE=Malone;408039]Har testat många blänken och även testat flera samtidigt för att jämföra.
Det jag fått överlägset mest på är ett som kallas Spätta. Orkar inte googla nu men det är rätt så vanligt och finns i många fiskeaffärer tror jag. Till skillnad mot tex jiggfiske efter abborre eller gädda då man aldrig kan ge ett enda rätt svar utan det växlar från dag till dag så har det här blänket levererat mest öring och röding oavsett förutsättningar!
Har bara fiskat i västra Jämtland så kan ínte jämföra mellan olika platser.
EDIT: Orkade visst googla och så här ser det ut:
http://www.cykelochfiskecenter.se/fi...oduct_987.html[/
Spättan finns med silver, koppar eller guld sked. vilken utav dom? koppar? såg även att det fanns en som hette lill spätta.
Kommentera
-
Det var den vanliga stora Spätta i kopparfärg. Har jämfört med kanske 10 andra rödingsblänken och den var klart bäst! Dock finns det säkert andra bra också men de har jag inte testat.Ursprungligen postat av buuluu Visa inläggSpättan finns med silver, koppar eller guld sked. vilken utav dom? koppar? såg även att det fanns en som hette lill spätta.
Kommentera
-
Jag gör egna vid namn nova, efter min sista dotter, annars är snaps julgranen en höjdare.Ursprungligen postat av GäddJävel Visa inläggForsbergs special, vit, blå och röd reflex... men koppar ska det vara.
Hittade ingen bild på internätet så jag kanske fotograferar mina och lägger ut. De görs tyvärr inte längre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alaskahårt Visa inläggJag gör egna vid namn nova, efter min sista dotter, annars är snaps julgranen en höjdare.
Och det rödingblänket är utprovat var? I Fegen eller?
Men, om man nu ska vara lite "allvarlig"... vilken färg? *nyfiken i en strut*Senast ändrad av GäddJävel; 2008-12-06, 13:20.
Kommentera
Kommentera