Var finns isen??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var finns isen???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var finns isen???

Börjar bli sjukt sugen på ett ismetepass, men bor "tyvärr" i Stockholmsområdet, och här lyser isen med sin frånvaro!

Hur långt måste jag åka för att kunna hitta is som håller i.a.f. 6-7 cm, och ett hyfsat fiske?

Södra Dalarna har is men snö=stöp och slask på många sjöar

Kommentera

Ockelbo (drygt 2 o en halv tim fr Sthlm). Typ 10-12 cm på de mindre tjärnarna.
      [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
      -Ta med skräpet hem.
      -Var ödmjuk.
      -Njut. Sluta hetsa o stressa.
      -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
        Ockelbo (drygt 2 o en halv tim fr Sthlm). Typ 10-12 cm på de mindre tjärnarna.
        Samma för mellersta Dalarna, dock ganska mycket snö på isen nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av pe5 Visa inlägg
          Samma för mellersta Dalarna, dock ganska mycket snö på isen nu.
          Ska fiska en del i Dalarna över helgerna tänkte jag. Har föräldrarna i Ludvika och svärföräldrarna strax norr om Rättvik, så det lär bli i dom trakterna. Vad jag hört om isläget är det typ en dec ok is på småsjöarna, men inget på dom större. Runt Ludvika finns det mycket bra gäddfiske och där har jag nött hela mitt liv, men runt Rättvik har jag inte varit ut så många gånger och faktiskt aldrig från isen...

Var i Dalarna bor och fiskar du pe5? Såg att du pratade om ismete efter insjööring i nån annan tråd. Jag hade tänkt testa några sjöar norr om Rättvik och upp mot Orsa. Typ Skattungen, Amungen, Ljugaren osv. Sjöar man vet att det trollats upp öring i, men som verkar ganska outforskade vintertid. Har du provat i nån av dom sjöarna?

Kommentera

Blir snart till att komma ut för första gången på runn, står dem bara där dem brukar så finns det bra chans att ta lite större fisk nu på den första isen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
            2 svar
            449 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lyly19
            av lyly19

Arbetar...
            X