abborrdjup?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abborrdjup??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• abborrdjup??

hej, jag o en kompis ska ut o pimpla imorrn och vi tänkte fiska med bergmanspirken i silver/koppar. men hur djipt ska vi sänka ner pirken för att komma till abborrarna? ocj lite teknik uppskattas om ni har förslag.

M.V.H Matte o´´ mackan´´

Pirken sänker du hela vägen ner till botten, där gör du decimeter stora ryck med två sekunders paus emellan.
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

börja med ett varsitt hål ganska nära land och sänk till botten veva sedan upp ett par cm och börja rycka. nappar det inte söker ni er ut mot djupare vatten så borde ni hitta dom. när jag pimplar brukar jag flytta mig ca 5 m i taget.hoppas det är begripligt det jag skrivit är lite trött....

Kommentera

ok. men ska vi börja med maggots eller ska vi köra utan till att börja med?? har ni fler tips till nybörjare ang abborrepimpel

Kommentera

maggot brukar jag ta när dom är lite trögare som det lilla extra. så jag börjar utan men om dom hugger dåligt kan det vara ett bra knep.

Kommentera

är inte abborren trög på vintern då? hur gör vi för att hitta den? en till fråga: att ha ett styvt pimpelspö gör väl ingen skillnad på hur pirken går i vattnet jämfört med ett mjukt spö??

Kommentera

vissa dagar på vintern är den trögare än andra då kan maggot vara bra för att få igång dom likaså att dunka med pirken i botten ett par ggr sedan hålla stilla. för att hitta dom gör du som jag skrev först börja nära land på grunt vatten och borra er ut mot djupare ca 5 meter i taget tills ni hittar djupet för dagen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
              2 svar
              245 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg ArvillaKovacek  
              Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
              2 svar
              343 visningar
              0 gillar