Pimpelfiske på Viken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpelfiske på Viken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpelfiske på Viken

Någon som har några tips på schyssta pimpelställen på Viken? Var ute idag men det var trögt som fan, dock underbart väder Om ni vet något bra ställe hör gärna av er i tråden ska ut imon igen... tack på förhand / Fille

trögt fiske ja ofta så när det blir nyis så tar det ett tag innan abborren vänjersig fast viken brukar ju kunna vara bra på nyisar. var fiskade du i viken då .
    jag ska åka dit i morgon och fiska abborre jag håller nog till vid halna mot sätra ån .

MVH NIMO

Kommentera

Aaa så kan det ju vara...jag fiskade utanför bjubäcken...

Kommentera

Viken

Hejhej!
        Har ni hittat några bra ställen på Viken? Skulle gärna vilja ha lite tips då vi förra året köpt stuga där och åker dit lite då och då,, Så om ni hittar några bra ställen får ni gärna skriva eller posta en bild med kartan. (Bor i hjo btw)
        Tack på förhand!

Kommentera

Ursprungligen postat av ralle__b Visa inlägg
          Hejhej!
          Har ni hittat några bra ställen på Viken? Skulle gärna vilja ha lite tips då vi förra året köpt stuga där och åker dit lite då och då,, Så om ni hittar några bra ställen får ni gärna skriva eller posta en bild med kartan. (Bor i hjo btw)
          Tack på förhand!

jag kan ge dig massa bra tipps men då vill jag kunna hyra din stuga oxå
          skoja bara . det har tydligen varit trögfiskat där nu. jag var där i dag och fick ca 3-4 kg fin matabborre fast det stället är hemligt tyvär . fisket i viken kan vara kostigt ibland efter abborre men det är det som gör fisket roligt . under alla år som jag fiskat där så kan man få abborre på dom flesta ställen där gärna nära vassruggar där kan man få fina "norsabborrar" om man har tur . dom bästa djupen brukar vara runt 2-8 meter djupt
          kanske en liten hjälp på vägen

kan tilllägga att isen är fin ca 15 cm fast vid land var det öppen vatten så man får titta noga i början på isen . det var stor sten o berg där det var öppen vatten men där jag gick ut var det sandstrand och inga problem

MVH NIMO
          Senast ändrad av nimo; 2009-01-24, 19:29.

Kommentera

Jag var i tåtorp idag och kollade in båtrampen, isen där var mer än 15cm om man går efter bubblorna. tänkte pröva pimpelfisket där till helgen, det blir första gången ute på en sjö därför skulle de va bra att veta lite hur långt ut man ska gå, får man mäta sig fram med hjälp av djupet eller ska man gå en bit ut på sjön först och sedan prova isåfall hur långt?
            '''

Kommentera

Va för första gången ute på viken idag inte så långt från forsvik mellan 12-16 mulet väder 2+ grader och snötäcke på isen.började söka dom från land vid en stor vass och fortsatte sedan söka utåt, djupet var vid land 1,5m och 50 meter ut var de 4m. Använde vege pilken 50mm 8,6g med svart myska 5cm nedanför med två maggots försökte även med en mindre pilk med lyskrok men det ville dom inte ha heller. gjorde decimeter långa knyck var 5 sekund ungefär.
              vad gör jag för fel??
              blev dock en abborre som var lite mindre än pilken
              isen är runt 20 centimeter.
              '''

Kommentera

Ursprungligen postat av *MAX* Visa inlägg
                Va för första gången ute på viken idag inte så långt från forsvik mellan 12-16 mulet väder 2+ grader och snötäcke på isen.började söka dom från land vid en stor vass och fortsatte sedan söka utåt, djupet var vid land 1,5m och 50 meter ut var de 4m. Använde vege pilken 50mm 8,6g med svart myska 5cm nedanför med två maggots försökte även med en mindre pilk med lyskrok men det ville dom inte ha heller. gjorde decimeter långa knyck var 5 sekund ungefär.
                vad gör jag för fel??
                Du gör nog inget fel. Viken kan vara väldigt svårfiskad i bland.

Kommentera

Ursprungligen postat av *MAX* Visa inlägg
                  vad gör jag för fel??
                  var ute i lördags fick 6 kg fin matabborre största 8 hg . abbore finns det gott om gäller bara att hitta dom

MVH NIMO

Kommentera

Ursprungligen postat av nimo Visa inlägg
                    var ute i lördags fick 6 kg fin matabborre största 8 hg . abbore finns det gott om gäller bara att hitta dom

MVH NIMO
                    6kg!!! det va inte dåligt, utgick från tåtorp idag och gick norr över, fick 5 små på liten pilk med lyskrok, 2m djup och 100meter ut från vass.
                    vilket är det effektivaste sättet att hitta dom på då?
                    ska köpa djupkarta imorgon, hoppas den hjälper lite
                    '''

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    477 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    2 svar
                    304 visningar