Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös Jonas
    replied
    Suck!!

Lämna en kommentar:

• mikwed
    replied
    Ursprungligen postat av Holme Visa inlägg
    Kul att du lyfter fram folk som gör rätt också

jag har TDA-kortet där jag får använda mig utav 10 angeldon gäller det även för ismetespön?
    Min och kbvs syn på angeldon och ismetespön är att dom är jämställda med varandra.

Jag frågade denna fråga för fyra år sedan och fick då svaret att angel och ismete är jämställda av länsstyrelsen och fiskeriverket och att ismete inte ingår i det som kallas fria fisket.

Enkelt så är ismete tillåtet överallt med fria fisket med 1spö och vill du använda fler spön vid ismete bör du köpa fiskekort på dom områden som säljer kort för detta.

Lämna en kommentar:

• Holme
    replied
    Kul att du lyfter fram folk som gör rätt också

jag har TDA-kortet där jag får använda mig utav 10 angeldon gäller det även för ismetespön?

Lämna en kommentar:

• mikwed
    started a topic Ismetekontroller

Ismetekontroller

Nu under helgen gjorde jag och en enhet från kbv kontroller på ismetet i norra skärgården och där vi träffade ismetare så hade glädjande nog alla koll på att ismetet inte går under fria fisket och hade köpt fiskekort för gällande områden.

Under samma helg körde en annan enhet från kbv södra skärgården stora delar av trosa skärgård och delar av mälaren och utförde ett tjugotal kontroller med samma glädjande resultat , nu har folk koll på reglerna vid ismete och har köpt fiskekort på dom områden som det finns att köpa och kör inte ismete med fler än ett spö där bara fria fisket gäller.

En stor eloge till sportfiskare som sköter sig vid isfisket.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
2 svar
373 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sadda
av Sadda

Arbetar...
X